۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۵

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج:

برگزاری یادواره شهدا بهترین اقدام فرهنگی در مدارس است

برگزاری یادواره شهدا بهترین اقدام فرهنگی در مدارس است

سنندج – رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج برگزاری یادواره های شهدا را بهترین اقدام فرهنگی در مدارس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم سلیمانی شامگاه یکشنبه در اختتامیه یادواره شهدای دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا بهترین اقدام فرهنگی در مدارس به شمار می رود و به همین دلیل حمایت از برگزاری مراسم های این چنین در مدارس یک نیاز لازم و ضروری است.

وی‌ آرامش و آسایش امروز را مدیون خون پاک شهیدان دانست و گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، حرکتی برای گرامیداشت یاد و خاطر رشادت‌های شهیدان است و این مهم به عنوان یک اولویت در آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج مورد توجه قرار دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس، درس و کلاس را رها کردند و با رفتن به جبهه‌های نبرد علم و عمل را درهم آمیختند و برای ماندگاری اسلامی و دفاع از خاک ایران با تمام توان ایستادند.

وی افزود: باید تا جایی که می‌توان این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کرد تا برای همیشه ماندگار بماند.

وی در پایان ضمن تقدیر از دانش‌آموزان ناحیه یک سنندج در برگزاری مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز، افزود: امید است بتوانیم در استمرار راه شهدا و دفاع از آرمان‌های اسلامی کوشا باشیم.

در ادامه این جلسه محمد سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید استان کردستان نیز اظهار داشت: فضیلت جایگاه شهدا و مقام رفیع آنها آن چنان ارزشمند است که هر کسی نمی‌تواند آنرا تبیین کند و به ناچار باید از کلام وحی و سخنان انبیا و اولیای الهی پیرامون شهید و شهادت بهره جست.

وی با اشاره به اینکه مقام شهید مقام عظیمی در نزد خداوند است؛ بیان کرد: اولیای الهی نیز از خداوند طلب شهادت کردند و از خداوند می‌خواستند که این مقام را به آنها ببخشد.

 سلیمانی با اشاره به حماسه امام حسین(ع) در تاریخ اسلام افزود: حماسه امام حسین بزرگترین حماسه‌ای است که ایشان عزیزان، اصحاب با وفا و برادران خود را تقدیم کرد.

در ادامه چند برنامه فرهنگی اجرا و زندگینامه شهید پیمان امیری توسط دانش‌اموزان قرائت شد و در پایان مراسم از ۱۰ نفر از فرهنگیان ناحیه یک با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

کد خبر 3557114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha