۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۰۰

با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد؛

معرفی نفرات برگزیده جشنواره مطبوعات کردستان/عکاس مهر اول شد

معرفی نفرات برگزیده جشنواره مطبوعات کردستان/عکاس مهر اول شد

سنندج- نفرات برگزیده دومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کردستان دوشنبه شب با حضور معاون امور مطبوعاتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه دومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری  کردستان  با حضور معاون امور مطبوعاتی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، استاندار کردستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گفته رییس خانه مطبوعات استان کردستان ۴۴۵ اثر در دو بخش کردی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۴۳۹ اثر توسط سامانه ثبت نام مورد تایید قرار گرفت.

مسعود احمدی در این مراسم بیان کرد: به مدد دولت تدبیر وامید برای نخستین بار یکی از بخش های جشنواره مطبوعات به بخش کردی اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ۳۹۷ اثر ارسال شده در بخش فارسی و ۴۱ اثر هم در بخش کردی ارسال شده بود، اظهارداشت: ۹۱ اثر در بخش گزارش، ۷۱ اثر یادداشت، مقاله و سرمقاله، ۳۱ اثر بخش خبر، ۳۳ اثر مصاحبه، ۲۹ اثر تیتر، ۶۲ اثر عکس و ۲۱ اثر هم مربوط به بخش طنز و کاریکاتور بود.

وی عنوان کرد: در نهایت توسط داورانی که از سوی مرکز مطاعات رسانه تعیین شده بودند از میان آثار ارسالی ۳۳ اثر برگزیده شدند.

محمود مختاریان، فریدون صدیقی، گیتا علی آبادی، علیرضا کتابدار و علی میرعابدینی داوران بخش فارسی و امید ورزنده، کامبیز کریمی و ابراهیم محمد حسینی هم داوران بخش کردی این دوره از جشنواره بودند.

نشریات کردی در کردستان نیازمند حمایت ویژه هستند

کامبیز کریمی به نمایندگی از اعضای هیات داوران بخش کردی جشنواره مطبوعات کردستان ضمن قرائت بیانیه در سخنانی به سابقه فعالیت های رسانه ای کردی اشاره کرد.

وی گفت: نشریات کردی در استان کردستان نیازمند حمایت ویژه هستند و در همین راستا باید مورد حمایت مدیران و مسئولان استانی و کشوری قرار گیرند.

این عضو هیات داوران بیان کرد: هر چند که برگزاری این جشنواره کل بضاعت حوزه کردی نشریات در کردستان نبود ولی می توان آن را یک گام به جلو برای حمایت از نشریات کردی در این استان دانست.

در بخش گزارش کردی هیئت داوران هیچ اثری را شایسته رتبه های اول و سوم  تشخیص ندادند و رتبه دوم این بخش را جبار دست باز از هفته نامه ده نگی کوردستان کسب کرد.

در بخش مصاحبه هم جمال ملایی و جمال احمدی آیین از هفته نامه سیروان رتبه نخست، یحیی صمدی از خبرگزاری کوردپرس رتبه دوم و احمد امانی از هفته نامه سیروان رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

با رای هیئت داوران در بخش یادداشت، سرمقاله وتحلیل وتفسیر فرهاد هادی رتبه نخست، عماد کریمیان و امجد غلامی به صورت مشترک رتبه دوم و هوشیار بابایی و ناصر کانی سانانی هم به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

بهترین روزنامه کردی جهان در کردستان باید منتشر شود

محمود مختاریان به نمایندگی از هیئت داوران بخش فارسی در این مراسم گفت: بهترین روزنامه کردی جهان باید در کردستان ایران منتشر شود.

وی عنوان کرد: شخصا حاضر به همکاری با افرادی هستم که اقدام به انتشار روزنامه کردی در این استان کنند هستم.

با رای هیات دواران در بخش فارسی و در رشته سرمقاله و یادداشت، کیوان قاسمی از خبرگزاری فارس  رتبه اول، کاوان محمدپور و فرهنگ مسعودی از هفته‌نامه سیروان رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مقاله، تحلیل و تفسیر سلیمان الله‌مرادی ازهفته نامه روژان رتبه اول، فرید نیکخواه از هفته نامه سیروان رتبه دوم و کژال مدرسی از ماهنامه ده‌نگی کوردستان رتبه سوم  را کسب کردند.

در بخش مصاحبه رتبه نخست را فرزاد نویدی از ایرنا، رتبه دوم را فیض‌الله پیری از سیروان ورتبه سوم را هم  اسرین کنعانیان از سایت خبری کرددانش به خود اختصاص دادند.

در بخش گزارش هم شیروان یاری از هفته‌نامه سیروان رتبه اول، محمدتوفیق مشیرپناهی از هفته نامه روژان رتبه دوم و ژیانا اسکندری از هفته‌نامه سیروان رتبه سوم را کسب کردند.

رتبه های اول تا سوم بخش تیتررا هم به ترتیب خبات ساعدی از ماهنامه کورده‌واری، هژیر الله‌مرادی از روژان و شیرین مرادی ازخبرگزاری فارس به خود اختصاص دادند.

مسعود احمدی از خبرگزاری ایرنا در بخش خبر رتبه اول، شیروان یاری از هفته نامه سیروان رتبه دوم و صلاح ساعدی از ماهنامه  کورده‌واری رتبه سوم را کسب کردند.

در رشته عکس غیرخبری سید محمد حسینی‌نسب از روزنامه همشهری رتبه نخست، فرهاد مطاعی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و امیر فرزانه از همشهری رتبه  سوم را کسب کردند.

در رشته عکس خبری هم آریان نصراللهی از خبرگزاری مهر رتبه نخست، مصلح پیرخضری از ایرنا  رتبه دوم و بهمن شهبازی و یاسین شریعتی به صورت مشترک رتبه سوم  را به خود اختصاص دادند.

در بخش صفحه‌آرایی و گرافیک، سید زبیر نعمتی از ده‌نگی کوردستان مقام سوم و ایرج عبادی از دیار کهن دوم و مهری یونسی از هفته نامه سیروان رتبه اول را کسب کرد.

محمدسامان صولی و سامان جعفری هر دو از ماهنامه کورده‌واری به ترتیب رتبه‌های اول و دوم بخش کاریکاتور و اردشیر صادق وزیری از ماهنامه رووداو هم رتبه سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش ویژه این دوره از جشنواره هم امجد غلامی از هفته نامه سیروان رتبه اول، سامان احمدی از هفته نامه کورده‌واری رتبه دوم و ویدا باغبانی از خبرگزاری ایسنا حائز رتبه سوم شدند.

کد خبر 3557950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha