۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۲۱

اصلاحات اتحادیه اروپا؛

کامرون: پیشرفت «آری»، توافق «خیر»

کامرون: پیشرفت «آری»، توافق «خیر»

نخست وزیر انگلستان در ادامه رایزنی برای اعمال اصلاحات ساختاری در بطن اتحادیه اروپا از پیشرفت در این زمینه خبر داد حال آنکه مذاکره برای حصول توافق همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان که مذاکراتش بر سر اعمال تغییرات ساختاری با هدف تداوم حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به روز دوم کشیده شده است، در صحبت با خبرنگاران از حصول پیشرفت هایی سخن گفت حال آنکه تاکید کرد هنوز توافقی در این زمینه حاصل نشده است.

وی که تا ساعت ۵:۳۰ بامداد به وقت محلی در جلسه ای با حضور رهبران اتحادیه حضور داشت اکنون یک به یک با آنها وارد بحث شده است.

هدف وی از این مذاکرات فشرده دو روزه حصول توافقی است که تضمین کننده رای «آری» مردم انگلیس به تداوم حضور در اتحادیه در صورت برگزاری همه پرسی باشد که تا ماه میلادی ژوئن در این کشور برگزار خواهد شد. اما تا اینجای امر، اتفاق آراء در خصوص تقاضای کامرون به کاهش مزایای رفاهی مهاجرین و همچنین اعمال اصلاحات در ساختار اتحادیه حاصل نشده است.

اگر چه قرار بود توافق تا ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی حاصل شود اما انتظار می رود که مذاکرات تا پایان هفته جاری همچنان ادامه داشته باشد.

پیشتر گفته می شد که مذاکرات کامرون با دیگر رهبران اتحادیه اروپا تا صبح جمعه ادامه یافته و سپس وی برای تشکیل جلسه فوق العاده با وزرای کابینه خود عازم لندن می شود. نشست فوق آلعاده کابینه به منزله آغاز ستادی خواهد بود که به وزرا اجازه تبلیغ برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا را خواهد داد.

اما از آنجا که مذاکرات به درازا کشیده است احتمال اینکه نشست کابینه وزرای انگلستان امروز جمعه انجام شود بسیار بعید است.

  

 

کد خبر 3560768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha