۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲

«دیوید کامرون» وعده داد:

توافق با اتحادیه اروپا جایگاه ویژه ای را نصیب انگلستان می کند

توافق با اتحادیه اروپا جایگاه ویژه ای را نصیب انگلستان می کند

نخست وزیر انگلستان بعد از دو روز مذاکره فشرده با رهبران اروپایی موفق به حصول توافقی شد که امید می رود راه را برای تدام حضور این کشور در اتحادیه اروپا هموار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، رهبران کشورهای اروپایی سرانجام در ساعات پایانی دیروز جمعه بر سر اصلاحات پیشنهادی دیوید کامرون نخست وزیری انگلستان به توافق رسیدند تا به این ترتیب این کشور قادر به برگزاری همه پرسی برای تصمیم گیری در خصوص ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا شود.

به این ترتیب، «دونالد تاسک» و «ژان کلود یونکر» که به ترتیب رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هستند سرانجام بعد از مذاکرات رو در رویی که با رهبران ۲۸ کشور اروپایی انجام شد پیش نویس طرحی را که هدف از آن پیشگیری از اخلال در یکپارچگی اتحادیه است ارائه دادند.

به فاصله کمی پس از ارائه این پیش نویس، کامرون در صفحه توئیتر خود نوشت: من برای حصول توافقی مذاکره کردم که انگلستان را از جایگاهی ویژه در اتحادیه اروپا برخوردار می کند. من این توافق را فردا (شنبه) به کابینه وزرای خود ارائه کرده و در نهایت کنفرانس مطبوعاتی را برگزار خواهم کرد.

با توجه به اینکه همه پرسی مورد نظر در تاریخ ۲۳ ژوئیه برگزار خواهد شد، توافق حاصل شده بین کامرون و دیگر رهبران اتحادیه اروپا راه را برای آغاز کمپین جدایی/ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا باز می کند که در این میان قطعا کامرون از حامیان تداوم حضور در این اتحادیه خواهد بود حال آنکه برخی از هم حزبی های محافظه کارش همچنان به دیده تردید به این مسئله نگاه می کنند و عزم خود را برای ترغیب مردم به دادن رای منفی جزم کرده اند.

توافق اخیر که حاصل بیش از ۳۰ ساعت مذاکره فشرده است، بعد از آن به دست آمد که آلمان، بلژیک و برخی از کشورهای اروپای شرقی سرسختی شدیدی در مقابل تغییرات پیشنهادی کامرون از جمله قوانین مربوط به کشورهای خارج از حوزه یورو و کاهش خدمات رفاهی کارگران مهاجر نشان دادند.

با این حال، تاسک در توئیتی نتیجه نهایی را اینگونه اعلام کرد: توافق؛ اتفاق آراء در حمایت از قرارداد جدید بین انگلستان و اتحادیه اروپا.

طبق این توافق، دولت لندن در یک بازه زمانی هفت ساله فرصت دارد تا ارائه خدمات رفاهی به کارگران بومی دیگر کشورهای اتحادیه را تا چهار سال از بدو ورود ایشان به انگلستان به تاخیر بیندازد.

دیگر آنکه انگلستان از پذیرش سیاست های تحمیل شده از سوی اروپای واحد تا حد زیادی معاف خواهد شد.  

با این حال، توافق حاصل شده به منزله شروع دردسرهای کامرون است چرا که وی باید از همین امروز تلاش خستگی ناپذیری را برای راضی کردن هم حزبی های بدبین و مردمی که طبق نظرسنجی ها خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند، آغاز کند.

کد خبر 3561017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha