سخنگوی پنتاگون اعلام کرد:

داعش در لیبی تهدیدی برای منافع آمریکا به شمار می رود

داعش در لیبی تهدیدی برای منافع آمریکا به شمار می رود

آمریکا در توجیه حملات هوایی که روز گذشته در لیبی انجام شد، تروریست های مستقر در این کشور را به عنوان تهدیدی برای منافع آمریکا و غرب برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، وزارت دفاع آمریکا در شرح عملیات هوایی که دیروز جمعه در کشور لیبی انجام شد از تروریست های کشته شده به عنوان تهدیدی برای منافع آمریکا و دیگر کشورهای غربی یاد کرد.

در عملیات روز گذشته، جنگنده های ائتلاف مقابله با داعش مواضع این گروه تروریستی را در شهر «صبراته» واقع در ۷۰ کیلومتری غرب «طرابلس» هدف قرار دادند.

گفته می شود که در جریان این حمله ۳۸ نفر از اعضای داعش از جمله یک تبعه تونسی به نام «نورالدین شوشان» که در حملات تروریستی به موزه «باردو» تونس دست داشت، کشته شده اند.

به ادعای «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون، مقامات لیبی از حمله هوایی روز گذشته مطلع بوده اند با این حال وی دقیقا نگفت که چه کسانی در جریان این اقدام نظامی بوده اند.

وی در ادامه مدعی شد: ما این حمله را با اطمینان از تلاش شوشان و دیگر اعضای داعش برای برنامه ریزی جهت حمله به منافع آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام دادیم. ما شاهد آنچه که در عراق و سوریه اتفاق می افتد هستیم و باور داریم که تروریست های مستقر در لیبی هم تهدیدی برای منافع ملی ما محسوب می شوند.

کد خبر 3561066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha