۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

مدیر کل ثبت احوال لرستان اعلام کرد؛

آمار ولادت و فوت در لرستان/ بیماری‌های قلبی بیشترین علت مرگ و میر

آمار ولادت و فوت در لرستان/ بیماری‌های قلبی بیشترین علت مرگ و میر

خرم آباد - مدیر کل ثبت احوال لرستان آمار تعداد ولادت ها و فوتی ها را در این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ثبت احوال لرستان مصطفی امانی پور اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۵ هزار و ۷۸۳ مورد ولادت در استان لرستان به ثبت رسیده است.

وی همچنین از ثبت هفت هزار و ۷۷۲ واقعه فوت در لرستان طی مدت زمان یاد شده خبر داد و گفت: در این راستا ۹۹.۳ درصد ولادت ها و ۹۸.۵ درصد فوتی ها در مهلت قانونی خود به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان تعداد ولادت های ثبت شده در لرستان در مدت مشابه سال قبل را ۳۶ هزار و ۴۶۳ مورد عنوان کرد و گفت: با این اوصاف تعداد ولادت های ثبت شده در لرستان طی امسال ۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

امانی پور با بیان اینکه از کل ولادت های ثبت شده در لرستان ۱۸ هزار و ۶۹۹ مورد پسر و ۱۷ هزار و ۸۴ مورد دختر بوده است عنوان کرد: با این اوصاف ۵۲.۳ درصد ولادت های ثبت شده در لرستان پسر و ۴۷.۷ درصد نیز دختر بوده اند.

وی با اشاره به ولادت ۱۰۹ نوزاد پسر در مقابل ۱۰۰ نوزاد دختر در استان لرستان طی امسال گفت: از کل ولادت های ثبت شده در لرستان ۲۵ هزار و ۱۶۷ مورد یعنی ۷۰.۳ درصد در شهرهای لرستان به ثبت رسیده است گفت: همچنین ۱۰ هزار و ۶۱۶ مورد یعنی ۲۹.۷ درصد در روستاها به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه طی امسال در هر شبانه روز ۱۰۶ نوزاد در لرستان متولد شده است عنوان کرد: همچنین در هر ساعت به صورت تقریبی چهار تا پنج نوزاد در لرستان متولد شده است.

امانی پور همچنین به بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال هفت هزار و ۷۷۲ مورد واقعه فوتی در لرستان به ثبت رسیده است ادامه داد: این عدد در مدت مشابه سال قبل ۹ هزار و ۱۵۵ مورد بوده که با این اوصاف میزان فوتی در لرستان طی امسال نسبت به سال گذشته ۱۵.۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: علت افزایش فوتی ها در لرستان ثبت فوتی های اسناد راکد نوع دو در سال گذشته طی امسال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از کل فوتی های ثبت شده در لرستان چهار هزار و ۶۰۹ مورد یعنی ۵۹.۳ درصد مرد و سه هزار و ۱۶۳ مورد یعنی ۴۰.۷ درصد زن بوده است گفت: همچنین از مجموع فوتی های ثبت شده در لرستان پنج هزار و ۶۹۱ مورد یعنی ۷۳.۲ درصد در شهرهای استان و ۲۶.۸ درصد نیز در روستاها به ثبت رسیده است.

امانی پور با بیان اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۳ مورد فوتی در لرستان به ثبت رسیده است افزود: همچنین در هر یک ساعت نیز یک فوتی در لرستان به ثبت رسیده و بیشترین علت فوتی های در لرستان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با تعداد سه هزار و ۲۴۲ نفر بوده است.

کد خبر 3569959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha