۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۵۱

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

مشارکت بخش خصوصی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

مشارکت بخش خصوصی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

بجنورد - مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مشارکت بخش خصوصی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان دارد.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه به دلایل مختلفی آسیب‌های اجتماعی رشد روز افزونی دارند که برای پیشگیری و کاهش آن باید تمام اقشار جامعه مشارکت داشته باشند.

وی مشارکت بخش خصوصی را عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده از سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که دولت و خود مردم باید از این امر بهره‌مند شوند.

اله وردی آسیب‌های اجتماعی را پدیده‌ای مشکل و چند وجهی دانست و افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی آمارهای نگران کننده‌ای از طلاق، اعتیاد، کودکان کار، خیابانی و ... در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی به طور حتم افراد آسیب دیده با شرایط بهتر و سریع‌تری به جامعه و خانواده بازمی گردند.

اله وری با بیان اینکه سازمان بهزیستی نیز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام می‌دهد، گفت: نهادینه کردن پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و ارتقای استاندارد خدمات تخصصی در این حوزه از راهبردهای اصلی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی همچنین از تدوین سند استانی کنتزل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی خبر داد و افزود: این سند از ابتدای سال ۸۸ مورد توجه قرار گرفت و تدوین شد و امسال نیز مورد بازبینی مجدد قرار گرفت.

کد خبر 3578480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha