۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۳۲

«جنگ پیرمرد» به کتابفروشی‌ها کشیده شد

«جنگ پیرمرد» به کتابفروشی‌ها کشیده شد

ترجمه رمان علمی «جنگ پیرمرد» نوشته جان اسکالزی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان علمی تخیلی «جنگ پیرمرد» نوشته جان اسکالزی با ترجمه حسین شهرابی به تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

داستان این رمان از آن جا شروع می شود که جان پِری در روز تولد ۷۵ سالگی‌اش دو کار کرد: اول به قبر همسرش سر زد، بعد سرباز ارتش شد.

این داستان با این خبر خوب همراه است که بشر بالاخره سفرهای میان‌ستاره‌ای خود را شروع کرده و این خبر خوب، با یک خبر بد همراه است. خبر بد از این قرار است که سیاره‌های مناسب برای زندگی اندک هستند و نژادهای بیگانه بر سر تصاحب این سیاره‌ها با هم می‌جنگند؛ هم برای دفاع از زمین و هم برای به چنگ آوردن ملک و املاک سیاره‌ای. جنگ کهکشانی دهه‌هاست که دور از زمین در جریان است؛ پر از خون و خشونت و خطر.

در این میان، زمین آرام است و بخش اعظم منابع بشر در دست نیروی دفاعی مستعمرات است. همه می‌دانند که وقتی به سن بازنشستگی برسند، می‌توانند به این نیروها بپیوندند. این نیروها هم به جوانان احتیاجی ندارند بلکه آدم‌هایی را به خدمت می گیرند که آگاهی‌ها و مهارت‌های چند دهه زندگی را داشته باشند. وقتی کسی را از زمین ببرند، دیگر هرگز اجازه ندارد برگردد. دو سال در جبهه‌ها خدمت می‌کند و بعد اگر زنده بماند، می‌تواند در یکی از سیاراتِ مستعمره زندگی کند.

در ادامه داستان، جان پری این معامله را قبول می‌کند. اما او هم مثل بقیه‌ ساکنان زمین حتی روحش خبر ندارد در فضا و در این جنگ چه خبر است. چون نبرد واقعی سال‌های نوری آن‌طرف‌تر از زمین رخ می‌دهد و بسیار سخت‌تر از چیزی است که به تصور کسی بیاید. اما خود جان پری قرار است به چیزی تبدیل شود که فکرش را هم نمی تواند بکند...

این کتاب که اولین جلد از مجموعه «جنگ پیرمرد» است، با ۳۵۲ صفحه و قیمت ۲۱۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3593986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha