۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶

دفتر نخست وزیر عراق خبر داد؛

العبادی در حال بررسی اسامی مورد حمایت احزاب برای وزارتخانه‌ها است

العبادی در حال بررسی اسامی مورد حمایت احزاب برای وزارتخانه‌ها است

سخنگوی رسانه ای نخست وزیر عراق اعلام کرد:بسیاری از احزاب سیاسی اسامی افراد مورد حمایت خود برای تصدی پستهای وزارتخانه ای را تحویل داده اند و العبادی در حال بررسی این اسامی برای انتخاب آنهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «سعد الحدیثی» سخنگوی رسانه ای دفتر نخست وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد: بسیاری از احزاب سیاسی اسامی افراد مورد حمایت خود برای تصدی پستهای وزارتخانه ای را به «حیدر العبادی» تحویل داده اند.

بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط اعلام کرد: در حال حاضر العبادی مشغول بررسی اسامی ارائه شده توسط احزاب و همچنین اسامی لیستی که خود پیشتر مد نظر داشت، است.

سخنگوی رسانه ای العبادی در ادامه افزود: العبادی قصد دارد از میان اسامی که دریافت کرده است بهترین ها را برگزیند.

الحدیثی در ادامه اظهار داشت: نخست وزیر عراق تاکنون رؤسای احزاب مختلف را در جریان اسامی که قرار است برای وزارتخانه ها برگزیند، قرار نداده است و این اسامی در گام اول تنها در اختیار پارلمان قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، وزرای گروه موسوم به «کتلة الأحرار» عراق (وابسته به جریان صدر) به منظور حمایت از طرح العبادی برای تعدیل کابینه و اجرای اصلاحات در این کشور، از سمَت خود استعفا دادند.

گفتنی است، پیشتر العبادی لیستی از نامزدهای تصدی ریاست وزارتخانه های عراق را ارائه داده بود که مورد اعتراض شدید بسیاری از جریان های سیاسی در این کشور قرار گرفت.

کد خبر 3596544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha