۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

امام جمعه کرمانشاه در مراسم روز ارتش:

غربی‌ها به اقتدار و نفوذ کلمه ایران معترف هستند

غربی‌ها به اقتدار و نفوذ کلمه ایران معترف هستند

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: غربی ها و بخصوص آمریکایی ها مکررا سخن از اقتدار، قدرت و نفوذ کلمه ایران به زبان می آورند و به این حقیقت معترف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما صبح امروز یکشنبه در مراسم روز ارتش که در بلوار امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار نظامی مهمترین عامل امنیت است و امروز ایران اسلامی در خاورمیانه از نظر اقتدار و امنیت، صلابت و قدرت حرف اول را می زند.

وی تصریح کرد: غربی ها و آمریکایی ها مکررا سخن از اقتدار، قدرت و نفوذ کلمه ایران به زبان می آورند و این فضا جز به واسطه اقتدار ارتش، سپاه، بسیج، مرزبانی و پشتیبانی ملت به وجود نمی آید.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امام راحل (ره) به عنوان فردی حاذق، تیزبین و آینده نگر از همان ماه های اول انقلاب به این نکته توجه داشت و با تمام وجود از ارتش اسلامی حمایت کرد.

آیت الله علما ادامه داد: از همان ابتدا بدنه ارتش با مردم و انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد حضور پر رنگ ارتشیان بودیم و قریب به ۵۰ هزار شهید از سوی ارتش در ۸ سال جنگ تحمیلی تقدیم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تقدیم شهدای مدافع حرم ارتشی، خاطر نشان کرد: تقدیم این شهدا یک اقتدار دفاعی را برای کشور ایجاد کرده و بواسطه آن اقتدار سیاسی را برای نظام بوجود آورده است.

علما تاکید کرد: اگر اقتدار نظامی نداشتیم ۶ قدرت بزرگ جهان پای میز مذاکره حاضر نمی شدند و حاضر به اعتراف به قدرت ایران و امضای قرارداد نبودند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اگر اقتدار نظامی نداشتیم نمی توانستیم در امور سیاسی حرف خود را پیش ببریم و این جز با داشتن اقتدار دفاعی حاصل نمی شود.

علما ادامه داد: اقتدار دفاعی باعث شده امروز مسئولان کشور با صلابت حرفشان را بزنند و موضع گیری کنند و فرماندهان ما در مصاحبه های خود بگویند که ما از کسی اجازه نمی گیریم و در تصمیمات و برنامه های خود نه از کسی اجازه می گیریم و نه اعتنا می کنیم.

وی با بیان اینکه این اقتدار در دنیا امروز نمونه است، افزود: جانشین فرماندهی سپاه رسما اعلام کرد که ما به کسی اعتنا نمی کنیم و کسی حق ندارد در امور کشور دخالت کند و این خطاب به آمریکاست.

آیت الله علما گفت: مقام معظم رهبری به عنوان دستور العمل به تمام نیروها دستور داده اند که همواره با قدرت و توان و آمادگی نظامی، معنوی، روحی و فکری آمادگی کامل داشته باشند.

وی افزود: امروز تمام دنیا می داند که نیروهای نظامی ما حرف اول را در دنیا می زند و سپاه، ارتش، نیروی دریایی، زمینی و هوایی ما با صلاب و با قدرت ایستاده اند و به دشمن اعتنا نمی کنند و این مواضع مقام معظم رهبری است که به آمریکا و غرب اعتنا نکرد.

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری سخنان امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش مبنی بر اینکه آمریکا برای ایران به عراق و افغانستان آمد اما دست خالی بازگشت، گفت: ۱۳- ۱۴ سال است که آمریکا قدرت ایران را مشاهده کرده اما در توان او نیست که علیه کشور اقدامی انجام دهد.

علما در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری از دانشگاهیان، نظامیان و دیگر اقشار جامعه خواسته اند که روحیه انقلابی خود را حفظ کرده و به دشمن اجازه دخالت ندهند همانگونه که در ۳۶ سال گذشته آمریکا را دور نگه داشته ایم.

کد خبر 3600698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha