۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

دلیریان در گفتگو با مهر:

کار سوریان در ترکیه بسیار سخت است/ بنا باید به او استراحت می‌داد

کار سوریان در ترکیه بسیار سخت است/ بنا باید به او استراحت می‌داد

عضو شورای فنی کشتی فرنگی معتقد است حمید سوریان برای جبران ناکامی و کسب سهمیه المپیک، کار بسیار سخت و دشواری را در ترکیه پیش رو دارد.

محمد دلیریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بهتر بود حمید سوریان به مغولستان اعزام نمی شد و استراحت می کرد اظهار داشت: ناکامی سوریان در رقابتهای گزینشی مغولستان چندان دور از ذهن نبود چراکه او اواخر سال گذشته برای حضور در گزینشی قزاقستان، وزن کم کرد و دوباره در رقابتهای گزینشی مغولستان متحمل کاهش وزن شد که همین مساله تاثیر زیادی در نحوه کشتی و عدم آمادگی او داشت. ضمن اینکه اگر سوریان به ترکیه هم اعزام شود باید دوباره وزن کم کند و مطمئنا با تحلیل توان و قوای بدنی روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: به نظر من بهتر بود محمد بنا به سوریان استراحت می داد و فرد دیگری را راهی رقابتهای گزینشی مغولستان می کرد. به هر حال با وضعیتی که بوجود آمده سوریان اگر در رقابتهای گزینشی ترکیه هم حضور یابد کار بسیار سختی را پیش رو دارد و باید با رقبای بسیار قدرتمند و باانگیزه ای روبرو شود.

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی افزود: یکی از اتفاقاتی که در میادین قبلی گریبان سوریان را گرفت و او را در کسب سهمیه ناکام گذاشت این بود که در همان دور اول و دوم به حریفان توانمند و باانگیزه ای مواجه شد. با توجه به کشتی های سوریان همیشه دیده ایم که سوریان در دورهای ابتدایی همواره با رقبای نه چندان توانمندی روبرو شده ، اما در ادامه با آمادگی بدنی و روحی بالاتری، رقبای اصلی و قدرتمند خود را به راحتی از پیش رو برداشته است.

دلیریان با اشاره به تجربه بالای سوریان اظهار داشت: حمید کشتی گیری نیست که نیاز به تجربه و میدان دیدن باشد، او تجربه و افتخارات زیادی دارد و مطمئنا یکی از دلایل ناکامی او ، توان و آمادگی بسیار بالای رقبای اوست که برای غلبه بر سوریان از هیچ تلاش و کوشی دریغ نمی کنند. مطمئنا حریفان ما هم بیکار نمانده اند و با استفاده از بهترین نیروهای جوان و باانگیزه خود سعی در شکست دادن بهترین مهره های ما دارند.

وی در خاتمه اظهار داشت: به هر حال اتفاقی است که افتاده و باید به فکر کسب سهمیه در آخرین میدان گزینشی المپیک در ترکیه باشیم. هر چند که کار سوریان و کادر فنی برای کسب سهمیه در این مسابقات به مراتب سخت تر و حساس تر از مسابقات قبلی است.

کد خبر 3605225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha