۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶

فرش گل در محلات برپا می شود

حضور سفیران و رایزنان اقتصادی ۱۵کشور در نمایشگاه گل محلات

حضور سفیران و رایزنان اقتصادی ۱۵کشور در نمایشگاه گل محلات

محلات- دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات از آغاز برگزاری این نمایشگاه در هشتم اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: سفیران و رایزنان اقتصادی ۱۵کشور در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

مجتبی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه گل محلات از هشتم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در یک فضای نمایشگاهی با وسعت هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع سالن و ۳۰ هزار متر مربع فضای سبز در محل پایانه گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار می شود که در مجموع نسبت به نمایشگاه سال گذشته، یک هزار متر مربع افزایش فضا داشته است.

وی افزود: شهرداران کل کشور برای این دوره از نمایشگاه دعوت شده اند و قائم مقام وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی،  رئیس سازمان توسعه و تجارت کشور و معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات نصریح کرد: سفیران کشورهای اتریش، روسیه و عراق و ۱۲رایزن اقتصادی کشورهای مختلف از جمله میهمانان نمایشگاه چهاردهم گل محلات خواهند بود.

برپایی غرفه های گل هفت استان در نمایشگاه گل محلات

ابراهیمی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته، افزود: در این نمایشگاه ۱۰۱ غرفه دار از شهرهای تهران، قزوین، شیراز، قم، سنندج، شهرهای استان گیلان و مرکزی آخرین محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات با اشاره به هزینه های برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: نمایشگاه گل محلات کاملا خودگردان برگزار می شود و تمام هزینه های آن توسط شرکت تعاونی گل و گیاه محلات تامین شده است.

ابراهیمی افزود: رویکرد نمایشگاه چهاردهم رویکرد صادراتی است و با هدف افزایش صادرات گل و گیاهان زینتی و محصولات جانبی آن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در اردیبهشت ماه برای اولین بار ادامه داد: به دلیل کیفیت و تنوع بالای گل و گیاهان زینتی در اردیبهشت ماه، برای اولین بار نمایشگاه چهاردهم در این زمان برگزار می شود در حالی که دوره های قبلی نمایشگاه در شهریور ماه برگزار می شد.

برپایی غرفه صنایع جانبی گل

دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات از  شرکت های گلخانه ساز، وارد کننده و تولید کننده های کود و سم، تامین کننده های تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و شرکت های تامین کننده وسایل جانبی گلخانه ها، به عنوان صنایع جانبی این دوره از نمایشگاه نام برد.

وی افزود: در نمایشگاه چهاردهم، سه کلاس آموزشی با هدف بالا بردن سطح علمی تولید کننده های گل و گیاه توسط پژوهشکده ملی گل محلات و جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می شود و روش های صادرات و نحوه اخذ کارت بازرگانی به تولید کننده ها آموزش داده خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: احداث دو فرش گل هر کدام به وسعت ۷۰ متر مربع، ساخت سه المان با استفاده از گل و غرفه آموزش کاشت گل به کودکان از جمله برنامه های دیگر این نمایشگاه است.

کد خبر 3607257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha