۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

امام جمعه کرمانشاه:

نقش بانک ها در ایجاد رونق اقتصادی کلیدی است

نقش بانک ها در ایجاد رونق اقتصادی کلیدی است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نقش بانک ها در رونق اقتصادی استان را مهم و کلیدی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه درس اخلاق مدیران شهرستان هرسین، اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده و این نشان دهنده اهمیت توجه به مقوله اقتصاد است.

وی بیان داشت: کشور ما به لحاظ وجود منابع و ذخایر طبیعی کشوری غنی و ثروتمند محسوب شده و بسیاری از نقاط کشور از وجود این منابع عظیم همچون نفت و گاز برخوردار هستند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در صورت استفاده مطلوب و بهینه از منابع و سرمایه های های عظیمی که در اختیار داریم می توانیم حرف اول را در جهان بزنیم.

وی بر کاهش تکیه بر درآمدهای نفتی تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط کنونی به گونه ای است که اگر سیاست اقتضا کند نفت از ۱۲۰ دلار به ۲۰ دلار خواهد رسید و به همین دلیل است که رهبر انقلاب بر اجرای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی خای داخلی تاکید دارند.

آیت الله علما تصریح کرد: شایسته نیست از یک سو شعار استقلال سر داده و از یک سو برای تامین مواد مورد نیاز دست خود را به سوی کشورهای دیگر دراز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: متاسفانه علی رغم وجود ظرفیت ها و منابع در اختیار، با  جمعیت بیکار جوانان مواجه هستیم که بایستی این مسئله مدیریت شده و بانک ها در این راستا نقش مهمی بر عهده دارند.

علما گفت: انجام کارهای کوچک اقتصادی با وجود آنکه ممکن است تاثیر زیادی در اقتصاد کشور نداشته باشد اما در رفع معیشت خانواده ها تاثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری از مشکلات هم تنها مربوط به کمبود پول و اعتبار نیست و نیازمند تغییر فکری از سوی مدیران است که باید مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: هیچ کس از استاندار یا فرماندار انتظار معجزه ندارد، اما انتظار می رود نسبت به شناسایی توانایی های منطقه اقدام شده و بر اساس این ظرفیت  ها به خوبی عمل و فعالیت صورت گیرد.

آیت الله علما همگان را نسبت به اقتدار و امنیت کشور مسئول دانست و گفت: در حال حاضر اقتدار ایران در منطقه برای تمامی کشورها به اثبات رسیده و این اقتدار موجب شده هیچ کاری در منطقه بدون اراده ایران صورت نگیرد.

کد خبر 3609616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha