۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰

سکان قدرت در دستان رهبر کره شمالی؛

«کیم جونگ اون» به عنوان دبیر کل حزب کارگران منصوب می شود

«کیم جونگ اون» به عنوان دبیر کل حزب کارگران منصوب می شود

رهبر جوان کره شمالی در اقدامی که می تواند نشانه ای از تسلط وی بر سکان قدرت این کشور باشد، به عنوان جدید و معتبرتری ملقب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوریا هرالد، دومین روز از نشست تاریخی کنگره حزب کارگران کره شمالی در حالی آغاز شد که «کیم جونگ اون» رهبر ۳۳ ساله این کشور خود را آماده دریافت عنوانی جدید و به مراتب معتبرتر از عناوین پیشین خود می کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که مراسم امروز شنبه شامل اهدای عنوانی است که احتمالا رهبر جوان را به لحاظ اعتبار در ردیف پدر و پدربزرگ وی قرار می دهد – کسانی که ملقب به عنوان دبیرکلی حزب حاکم کارگران بودند.

البته، جونگ اون در حال حاضر عنوان دبیر اولی حزب را در اختیار دارد ، با این حال می تواند نشانه محکمی باشد مبنی تسلط کامل وی بر سکان قدرت کره شمالی آن هم علیرغم همه فشارها و تحریم هایی که سازمان ملل متحد در پاسخ به برنامه هسته ای این کشور اعمال می کند.

در مراسم افتتاحیه دیروز، جونگ اون از کنگره ای که در حال برگزاری است و در ۳۶ سال گذشته بی سابقه بوده است به عنوان نقطه عطفی تاریخی در رویارویی کره شمالی با همه تهدیدها و چالش هایی نام برد که از سوی قدرت های امپریالیستی بر آن تحمیل می شود.

اظهارت رهبر کره شمالی به ویژه زمانی که از آزمایش موفقیت آمیز اولین بمب هیدروژنی در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۶ سخن می گفت با استقبال گرم و پر شور ۳۴۰۰ نماینده ای روبرو شد که برای حضور در کنگره گرد آمده بودند.

 ناگفته نماند که کنگره ملی حزب حاکم کره شمالی به دقت از سوی تحلیلگران دنبال می شود به ویژه آنکه با استناد به برخی تصاویر ماهواره ای ادعا می شود که احتمالا پیونگ یانگ تا پیش از پایان این نشست تاریخی، پنجمین آزمایش هسته ای خود را نیز انجام خواهد داد.

کد خبر 3618709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha