۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

گام‌های مؤثری در درمان بیماری‌های خاص استان بوشهر برداشته شده است

گام‌های مؤثری در درمان بیماری‌های خاص استان بوشهر برداشته شده است

بوشهر - قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دو سال گذشته گام‌های مؤثری در درمان بیماری‌های خاص در استان برداشته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر عزیز نژاد در جشنی که به مناسبت روز جهانی بیماری‌های خاص برگزار شد افزود: تالاسمی یک بیماری خونی است که باید درمان آن به‌درستی صورت گرفته و فرد باید بداند در طول دوره درمان می‌تواند به‌راحتی به فعالیت‌های اجتماعی و شخصی خود بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه طرح تحول نظام سلامت شاهد برنامه هتلینگ و بازسازی فضاهای درمانی بوده‌ایم که در بحث بیماری‌های خاص می‌توان به تجهیز و نوسازی ساختمان جدید مرکز تالاسمی بوشهر اشاره کرد.

قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به آمار بالای بیماری تالاسمی در استان باید علاوه بر درمان، نگاه ویژه‌ای به بحث آموزش و پیشگیری صورت گیرد.

مسئول واحد بیمار‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیماری تالاسمی را بیشتر در حاشیه دریاها شاهد هستیم ازاین‌رو در استان بوشهر نیز آمار بالایی داشته و خدمات مؤثر بسیاری در درمان این بیماری ارائه‌شده است.

محمدرضا صالحی بیان داشت: در حال نامه‌نگاری با پزشکان فوق تخصص استان برای همکاری در درمان بیماران مبتلابه تالاسمی هستیم و به‌زودی شاهد اتفاقات بسیار مؤثری در حوزه درمان این بیماران خواهیم بود.

رییس بیمارستان آموزشی درمانی قلب بوشهر گفت: در درمان بیماران مبتلابه تالاسمی تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم ازلحاظ تأمین دارو، تأمین خون تازه، پمپ دسفرال خدماتی به بیماران ارائه نموده تا روند زندگی در آنان را بهبود بخشیم.

غلامرضا حاجیانی تصریح کرد: رایگان شدن درمان بیماران مبتلابه تالاسمی از دیگر کارها مثبت طرح تحول نظام سلامت است.

این جشن به همت مرکز تالاسمی استان بوشهر و به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز جهانی بیماران خاص برگزار شد.

کد خبر 3618757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha