۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۲۳

فرماندار هرسین مطرح کرد:

لزوم تسریع در تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب هرسین

لزوم تسریع در تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب هرسین

کرمانشاه- فرماندار هرسین گفت: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب هرسین ۷ سال است که در دستور کار بوده و لازم است سریعتر اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاور محمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین که با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان هرسین از یک تاریخچه فرهنگی غنی برخوردار بوده و علمای بزرگی را پرورش داده است و در زمان جنگ تحمیلی نیز ۲۴۰ شهید، ۲۷۰ جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم نظام کرده است.

وی جمعیت این شهرستان را ۸۶ هزار و ۳۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۶ هزار نفر جمعیت روستاهای سکنه این شهرستان است و بر اساس سرشماری های سال ۹۰ از ۲۶ هزار نفر بیش از ۱۹ هزار نفر شاغل و ۶ هزار نفر نیز بیکارند که باید از نیروهای بومی در مشاغل این شهرستان استفاده شود.

محمدی گفت: هرسین دارای مجموعه واحد های صنعتی بزرگی همچون کارخانه جهان فولاد غرب، کارخانه قند، کار خانه نساجی کرپ ناز و دارای ۷۰ هکتار شهرک صنعتی است که از این تعداد ۴۲هکتار فعال و مابقی در حال واگذاری است.

فرماندار هرسین ابراز داشت: این شهرستان در حوزه کشاورزی و جنگل ها نیز دارای مساحتی بیش از ۵۰۰ هزار هکتار جنگل، ۷۶ هزار مرتع و ۳۵ هزار اراضی زراعی شامل ۲۰ هزار هکتار دیم و ۱۵هزار هکتار آبی است.

وی در ادامه بیان کرد: هرسین ۴ مرکز بهداشتی درمانی و یک بیمارستان با ۷۶ تخت و نیز ۱۱ پزشک متخصص و ۱۵ پزشک عمومی دارد.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری این شهرستان از جمله سراب ها، گوردخمه اسحاق وند، پارک ها، دیوار ساسانی و... گفت: منطقه طبیعی گرماب از نظر گردشگری خائز اهمیت است و این شهرستان با طرح های میان مدت و بلند مدت در ساماندهی محوطه تاریخی بیستون، معدن سنگ مرمری و... نیاز به مدیریت منابع و برنامه ریزی دارد.

وی با بیان اینکه منابع آبی شهرستان پایدار نیست، گفت: آب کشاورزی شهرستان هرسین به اراضی پایین دست تزریق می شود و منبع تامین آن از فاضلاب است که مشکلاتی برای باغداری ها ایجاد کرده، همچنین ۷ سال است که تکمیل تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار است‌.

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد: وجود بیش از ۷۰ چاه غیرمجاز در این شهرستان نگران کننده است که باید مدیریت شده و از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شیب های آبیاری سطح زیر کشت کشاورزی نیاز به برنامه ریزی دارد، گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به ویژه در بیستون نیاز به رسیدگی دارد.

فرماندار هرسین گفت: گلیم شهرستان هرسین شهرت جهانی دارد اما با وجود این پتانسیل مجموعه شهرستان نتوانسته فعالیت ویژه ای انجام دهد و از لحاظ مدیریتی در این حوزه صنعتی ضعف هایی وجود دارد‌.

محمدی به گل آلود و کدر بودن شدید آب هرسین در بارندگی های اخیر اشاره کرد و گفت: شبکه آب آشامیدنی هرسین دارای مشکلات خاص بافت فرسوده و عدم تکمیل تصفیه خانه آب است و گاها شکستگی هایی در لوله ها ایجاد می شود و با تداوم بارندگی گل آلود و کدر می شود که باید راه حل بلند مدتی برای آن اندیشیده شود.

وی ابراز داشت: در هنگام خشکسالی آب برخی روستاها قطع می شود و باید عملیات اجرایی ساماندهی آب روستاها در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار هرسین با اشاره به اینکه بخش بسیاری از معابر این شهرستان دارای فرسودگی است، گفت: شهرک صنعتی هرسین پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی دارد و این در حالی است که تاسیسات آب و گاز آنها هنوز تکمیل نشده است‌‌.

کد خبر 3662731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha