۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

تازه‌های رادیو

صدای مقاومت خرمشهر در رادیو می‌پیچد/ تولیدات شنیدنی

صدای مقاومت خرمشهر در رادیو می‌پیچد/ تولیدات شنیدنی

شبکه های رادیویی تهران، نمایش، فرهنگ و صبا تازه های تولید خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت خرمشهر و آزادسازی آن این بار از زبان سید محمد جهان آرا با مستند رادیویی «سایه روشن» شبکه رادیویی تهران شنیدنی شد. به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی مستند «سایه روشن» امروز ۳ خرداد از ساعت ۱۵ روی آنتن می رود. سید محمد جهان آرا برادرزاده شهید سیدمحمد جهان آرا است که تحقیقات و پژوهش های زیادی درباره مقاومت خرمشهر انجام داده است، این مستند مجموعی از تحقیقات و خاطرات جالبی است که او با رزمنده های مقاومت داشته است.

شنیدن حماسه مقاومت خرمشهر از زبان محمد جهان آرا متولد ۶۷ نشان دهنده آن است که چگونه فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید انتقال یافته و چطور این حماسه بزرگ همچنان در اذهان عمومی زنده و جاویدان است. علاوه بر این، گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری درباره شهید محمد جهان آرا و صحبت های شهید آوینی درخصوص این شهید گرانقدر بخش هایی از این ویژه برنامه است.

از دیگر بخش های این مستند می توان به  گزارش های سال ۶۱ خرمشهر، صدای رزمنده ها و صدای فرماندهان هنگام آزادسازی خرمشهر اشاره کرد. مینا نیکانیک تهیه این برنامه از گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری را بر عهده دارد.

خیابان خرمشهر

«خیابان خرمشهر» عنوان برنامه دیگری از رادیو تهران است که عملیات آزادسازی خرمشهر را بررسی می کند. گفتگو با فرماندهان دفاع مقدس، پخش گزیده ای از صحبت های سردار محسن رضایی و گزارش هایی از خیابان خرمشهر بخش هایی از این ویژه برنامه است.

 خیابان خرمشهر کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که با پخش گزیده ای از صحبت های شهید جهان آرا و گلچینی از فیلم «خاک سرخ» و «کیمیا»، امروز سوم خرداد ساعت ۱۰ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

«تسخیرناپذیر» به رادیو نمایش می رود

مجموعه‌ پلیسی «تسخیرناپذیر» به کارگردانی حمید منوچهری چهارم خرداد ماه روی آنتن رادیو نمایش می رود. این نمایش رادیویی در هفت قسمت توسط علی جولایی نوشته شده که داستان آن درباره‌ زندگی و فعالیت پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر است.

«تسخیر ناپذیر» با حضور بازیگرانی چون وحید منوچهری، سعیده فرضی، شهریار حمزیان، احمد گنجی، محمد آقامحمدی، نسرین زارع، سیما خوش چشم، امیر منوچهری، میرطاهر مظلومی، بهرام ابراهیمی، محمدرضا علی، عبدالعلی کمالی، افسانه محمدی و تعداد دیگری از هنرمندان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیوتولید شده است که ژاله محمدعلی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد و پیروز صدرایی و نرگس موسی‌پور نیز به عنوان صدابردار و افکتور در این نمایش رادیویی حضور دارند، همچنین فریبا طاهری گوینده این نمایش رادیویی است.

این مجموعه پلیسی روز سه شنبه ۴ خرداد ماه ساعت ۹ صبح از رادیو نمایش پخش می شود.

«آخرین خنده » در رادیو فرهنگ

کتاب «آخرین خنده» نوشته‌ دی. اچ. لارنس و ترجمه‌ سعید سعیدپور را سه شنبه ۴ خرداد از برنامه «فرآهنگ» بشنوید. برنامه «فرآهنگ» کاری از گروه کتاب است که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود و به معرفی و خوانش کتاب به همراه پخش  موسیقی اختصاص دارد.

کتاب «آخرین خنده» نوشته‌ دی. اچ. لارنس و ترجمه‌ سعید سعیدپور مجموعه‌ای از چهارده داستان کوتاه از سیزده نویسنده است. داستان‌های این اثر را دی. اچ. لارنس، ویلیام فاکنر، کاترین منسفیلد، ترومن کاپوتی، ری برادبری، لنگستن هیوز، ادگار آلن‌پو، رالف الیسن، ولادیمیر ناباکف، ساموئل بکت، ارنست همینگوی، ویرجینیا ولف و سال بــِلو به رشته‌ تحریر درآورده‌اند.

 تهیه کننده این برنامه الهه بیات، نویسندعلی عظیمی نژادان و اجرای آن به عهده نرگس اصفهانی و رضا کاشفی است.

روزی چند بار عکس می گیرید؟

«زنگ صبا» عنوان برنامه تولیدی رادیو صباست که شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۶:۴۵ بامداد آغاز می شود. این برنامه هر روز به مدت ۱۵ دقیقه با ساختاری ترکیبی- نمایشی پخش می شود و در برنامه روز سه شنبه ۴ خردادماه به موضوع «روزی چند بار عکس می گیرید؟» توجه دارد. این برنامه با تهیه کنندگی الهه بیات و گویندگی و بازیگری محسن دین محمد و عالیه سادات جعفری روی آنتن می رود.

رادیو صبا روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۵ مگاهرتز سعی دارد با ایجاد فضایی مفرح و سرگرم کننده، اوقات خوشی را برای شنوندگان این رادیو فراهم سازد.

کد خبر 3665557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha