۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

مسئولان جایگزینی برای مصرف قلیان جوانان ارائه دهند

مسئولان جایگزینی برای مصرف قلیان جوانان ارائه دهند

قم - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز استفاده از قلیان بین جوانان روزانه در حال افزایش است و مسئولان باید جایگزین مناسبی برای آن ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رستمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و اعضای ستاد در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای به جهات مختلف بخواهد توسعه یابد فراغت جوانان را مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان این که مهم‌ترین بحث در فراغت جوانان انتخاب آزادانه از سوی آنان است، عنوان داشت: جامعه جوان باید احساس جبری نبودن فرصت‌های فراغت را داشته باشد و بتواند آزادانه خود یکی از حوزه‌های فراغت را برگزیند اگر به این امر توجه نشود معضل روی می‌دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: امروز جوانان به قلیان گرایش یافته‌اند و تعداد مصرف کنندگان آن روزانه افزایش می‌یابد و ما باید جایگزین مناسبی برای قلیان داشته باشیم تا جوانان با اختیار آن را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: حساس سازی مسئولان استان برای توجه به امور جوانان امری مهم است.

افزایش تعداد تشکل‌ها و سازمان‌ها مردم نهاد تا ۲ هزار سازمان

رستمی ابراز داشت: درحال حاضر ۱۲۰۰ تشکل و سازمان‌های مردم نهاد در کشور وجود دارد و این میزان تا پایان سال ۲ هزار تعداد خواهد شد که تعداد این سازمان‌ها قبل از این دولت ۵۰ مورد بوده است.

وی با بیان این که خانه جوان می‌تواند اجتماع فکری و فرهنگی جوانان باشد، عنوان کرد: خانه جوان در استان قم راه اندازی شده و در تمامی استان‌های کشور نیز راه اندازی خواهد شد و نیاز است سمن سراها نیز در کنار خانه جوان ایجاد شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تأمین منابع خانه جوان نیز طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

استان قم مجری طرح ملی جوانان کشور می‌شود

رستمی ابراز کرد: خواهان این هستیم تا استان قم مجری طرح ملی جوانان شود و در آن موضوعات مختلف همچون مسائل دینی جوانان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نیاز است این امکان فراهم شود که جوانان کشور با عالمان دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه داشته باشند و سئوالات خود را از آن‌ها بپرسند تا از افراد غیرمتخصص و احیاناً مغرض نپرسند.

کد خبر 3674751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha