۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

استاندار قم تأکید کرد:

لزوم هم افزایی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و نیازهای جوانان قمی

لزوم هم افزایی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و نیازهای جوانان قمی

قم - استاندار قم با تأکید بر اینکه باید نیازهای جوانان را رفع کنیم گفت: با هم افزایی سازمان‌ها بسیاری از آسیب‌های جوانان رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی صادقی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور اعضای ستاد و تعدادی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان این‌که جوان بحث و موضوع مهمی است، اظهار داشت: توجه به نیازها و خواسته‌های جوانان و از همه مهم‌تر داشتن رفتار درست و صحیح با جوان مباحثی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان این‌که ما به ارزش‌هایی قائل هستیم که بایدها و نبایدهایی را لازم است رعایت کنیم، ادامه داد: متأسفانه امروز خواسته‌ها و نیازهای جوانان سرکوب می‌شود و این معضلی در جامعه ما است.

استاندار قم افزود: طبیعی است اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها همسو و هم افزا باشند بسیاری از آسیب‌های جوانان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ما گاهی در خصوص رفع نیازهای اولیه جوانان نتوانستیم رفتار خود را با آنان تنظیم کنیم، ادامه داد: این‌که ما تا چه اندازه خود را به جای جوانان قرار داده‌ایم و به آن‌ها احترام قائل شده‌ایم مسائلی هستند که باید به آن فکر کنیم.

گاهی اوقات فشار روانی بر جوانان وارد می‌کنیم

صادقی اظهار کرد: ما گاهی اوقات فشار روانی بر جوانان وارد می‌کنیم و حوصله آن‌ها را نداریم. در حالی که اگر ما بتوانیم با آن‌ها با محبت رفتار کنیم حتی اگر نیاز آن‌ها را رفع هم نکنیم 50 درصد مشکلات جوانان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: نباید سمت‌ها و جایگاه برتر داشتن موجب شود افراد پایین‌تر و کم سن و سال تر را مورد توجه قرار نداد و آن‌ها را نادیده گرفت. واقعاً کاری برای جوانان نکرده‌ایم و فقط به آن‌ها فرمان داده‌ایم که این کار را نکن؛ اما نگفته‌ایم چه کاری را انجام بده.

استاندار قم تصریح کرد: در پارک، مجالس و یا محیط‌های دیگر متأسفانه شایسته به جوانان احترام نگذاشته‌ایم و این زخم عاطفی و روانی جوانان به سادگی التیام نمی‌یابد و این در شکل‌گیری شخصیت تأثیرگذار است.

وی اظهار داشت: لازم است به جای رقابت برخی سازمان‌ها به فکر رفاقت باشیم و نیازهای جوانان را رفع کنیم.

صادقی ادامه داد: اجرای طرح‌ها برای نوجوانان و جوانان باید نیاز آن‌ها را رفع کند تا آن‌ها و نسل بعد آسیب نبینند.

کد خبر 3674639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha