۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸

امام جمعه کرمانشاه:

مسئله اشتغال وازدواج جوانان باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد

مسئله اشتغال وازدواج جوانان باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مسئولان باید برای مسئله ازدواج جوانان اتاق فکری تشکیل دهند و مشکلات و موانع این موضوع را بررسی و رفع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز پنج شنبه در نشست استاندار کرمانشاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری استان که در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) او را به عنوان شخصیتی یگانه و بی نظیر در عصر خود معرفی کرد.

وی همچنین اشاره ای به قیام ۱۵ خرداد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان داشت و افزود: رمضان ماه مهمانی خداوند و ماه کمال و جمال است که امام (ره) نیز بر روی کلمه ضیافت الله تاکید داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه رمضان مملو از زیبایی و کمال مطلق است و امیدوارم همه ما بتوانیم از آن نهایت استفاده را ببریم.

علما با اشاره به وصیت نامه امام (ره)، اظهار داشت: تیتر وصیت نامه امام راحل (ره)، همان توصیه رسول الله (ص) است که بر توجه به کتاب خدا و مفسر آن یعنی اهل بیت (ع) تاکید دارد که این یعنی روح متولیان نظام روح رسول خدا (ص)، کتاب و سنت یعنی اهل بیت (ع) است.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: بنا بر فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همه ما برای احیای کلمه توحید و «لا اله الا الله» روی کار آمده ایم.

امام (ره) بر کلمه وحدت تاکید داشت

علما با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم رحلت امام راحل (ره) و جمعیت کثیری که او را بدرقه کردند، افزود: اینگونه بدرقه و استقبال از یک شخصیت سیاسی در دنیا بی نظیر بوده که در نتیجه کلمه اسلام رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: کلمه اسلام سالها است که آمریکا را پشت پنجره نگه داشته و ۸ سال دفاع مقدس را اداره کرد.

آیت الله علما بر توجه به کلمه اسلام تاکید کرد و گفت: همه ما مسئولیت سنگینی به عهده داریم و آن مسئولیت در برابر کلام الله و اهل بیت (ع) است که به دوش ما انداخته اند و همه باید جوابگو باشیم.

وی افزود: امام (ره) هم چنین بر کلمه وحدت تاکید داشتند و این کلمه ای است که دشمنانی چون انگلستان روی آن کار کرده اند. نماد ما وحدت است و همه باید از آن پاسداری کنیم که امام در این زمینه تجربیات چندین ساله داشت و ما باید از این تجربیات استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام راحل هم چنین به مردم توجه داشت و از ابتدا نیز معتقد به مردمی کردن اقتصاد بود که این همان اقتصاد مقاومتی است.

همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل شوند

علما تصریح کرد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی ۸۰ میلیون جمعیت ایران وارد میدان و گود شوند و در استان ما مسئولین و در راس آنها استاندار باید بستر و فضای آن را فراهم کنند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه به شدت مستحق خدمت است، تاکید کرد: همه ما باید به شدت پای کار باشیم و اقتصاد، فرهنگ و ازدواج جوانان  را مدیریت کنیم.

علما بر استفاده مطلوب از ظرفیت ها برای توسعه استان استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: برای نمونه استان ما ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که باید از آن استفاده شود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: البته تلاش های خوبی صورت گرفته و نمی گوییم مسئولین بیکار نشسته اند، اما باید تلاش ملموسی داشته باشند.

علما اشاره ای نیز به مسئله تهاجم فرهنگی و مشکلات ناشی از آن داشت و گفت: ازدواج جوانان یکی از مواردی است که می تواند مانع از تهاجم فرهنگی شود که این موضوع مستلزم اشتغال جوانان است.

برای مسئله ازدواج جوانان باید اتاق فکری تشکیل شود

وی تصریخ کرد: مسئولان باید برای ازدواج جوانان اتاق فکری تشکیل دهند و مشکلات و موانع این موضوع را بررسی و رفع کنند.

علما گفت: امروز به طور ویژه باید جوانانمان را حفظ کنیم و نفوذی که مقام معظم فرهنگی فرمودند واقعی است و بر جوانی که ازدواج و اشتغال نیاز دارد این نفوذ راحت صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: مسئولین باید همت کنند و فضایی که وجود دارد فضای آماده ای است که فقط نیاز به همت دارد.

وی گفت: همه مسئولیت ها در مدت کوتاهی به پایان می رسد و تنها خدمتی که به مردم شده است بر جای می ماند. ما باید پشت سیاست های رهبری باشیم و اگر اینگونه باشد ۱۰۰ درصد ضرر نخواهیم کرد.

کد خبر 3675217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha