۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خبر داد:

پیش بینی تولید ۵۸ هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان كرمانشاه

پیش بینی تولید ۵۸ هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان كرمانشاه

کرمانشاه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از۵۸ هزار تن محصولات باغی از این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی از پیش بینی تولید ۵۸ هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان کرمانشاه طی امسال خبر داد.

وی افزود: سال گذشته در مجموع  بیش از ۵۲ هزار تن محصول باغی در شهرستان کرمانشاه تولید شده که شامل انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و... بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی از باغات شهرستان کرمـانشاه برداشت شده، خاطرنشان کرد: روند برداشت محصول باغی بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن ها تا اواسط فصل پاییز به طول می انجامد.

حاتمی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمانشاه بیش از ۶ هزار و ۷۳۰ هکتار باغ مثمر وجود دارد خاطر نشان کرد: بيش از ۵هزار و ۱۸۷ هکتار از این باغات بارور می باشند.

وی تصریح کرد: مراحل تولید و پرورش محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در پایان خشکسالی‌های مکرر، کمبود آب، فقدان سیستم‌های نوین آبیاری، عدم توجه باغداران به تغذیه و حاصلخیزی خاک را از جمله مشکلات تولید این محصولات برشمرد.

کد خبر 3682863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha