۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷

امام جمعه کرمانشاه:

کشاورزی بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه است

کشاورزی بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: این استان در حوزه کشاورزی ظرفیت های خوبی در اختیار داشته و بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما امروز چهارشنبه در دیدار با کشاورزان نمونه استان کرمانشاه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: این استان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی از جمله زمین های حاصلخیز و منابع آبی را در اختیار دارد که باید به بهترین شکل از این ظرفیت ها استفاده کرد.

 وی توسعه کشاورزی را در کاهش آمار بیکاری حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: نباید تکیه ما به منابعی همچون نفت و گاز باشد، بلکه باید در زمینه هایی همچون تجارت، کشاورزی و صنعت خود را قوی و خودکفا کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش کشور اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف فراهم است که باید استفاده شود.

علما تسهیل در امور کشاورزی از سوی مسئولان را مورد تاکید قرار داد و افزود: وارد کردن محصولی نظیر گندم که روزی به عنوان صادر کننده آن مطرح بوده ایم مطلوب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خواستار همراهی و مشارکت بانک ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی از جمله در بخش کشاورزی شد.

علما اجرای اقتصاد مقاومتی را نیازمند همتی جهادی از سوی مردم و مسئولان دانست و افزود: بایستی در کشاورزی به سمت کشت محصولات پردرآمد با نیاز آبی کم حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه خوب ایران در منطقه به لحاظ سیاسی و نظامی اشاره و بر تلاش برای حفظ این جایگاه تاکید کرد.

کد خبر 3686824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha