۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۴:۵۸

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو:

ارتباط یک میلیون نفر با تبلیغات فرهنگی/تمرکز برتامین ۷۵هزارجهیزیه

ارتباط یک میلیون نفر با تبلیغات فرهنگی/تمرکز برتامین ۷۵هزارجهیزیه

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو با اشاره به تبلیغات فرهنگی مترو درباره تامین جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس گفت: یک میلیون نفر با تبلیغات فرهنگی ما ارتباط دارند.

محمد صائبی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مترو تهران ویترین شهرداری تهران است و ما موضوعات مناسب و بسته‌های فرهنگی را که در دستور شهرداری هم باشد، به نمایش می‌گذاریم.

وی با اشاره به تبلیغ تامین جهیزیه برای ۷۵هزار زوج تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) گفت: نهادهای بسیاری در این زمینه فعال هستند و ما هم در این قضیه مشارکت داریم و در داخل ایستگاه ها و قطارها این تبلیغات را انجام داده‌ایم.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه کرد: نکته قابل توجه برای ما این است که مسافرانی که در ایستگاه‌ها منتظر قطار هستند، یا درون قطار نشسته‌اند، مطالب فرهنگی ما را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند و از این طریق فرهنگسازی صورت گیرد.

صائبی تاکید کرد: ما بر اساس نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت طرح‌ها را بررسی می‌کنیم. ضمن اینکه از این طریق درمی‌یابیم چه طرح‌هایی در چه مناطقی بهتر دیده می‌شود یا شهروندان با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: ما از این طریق می‌توانیم با دریافت سلیقه مخاطبان میزان استقبال از طرح‌ها را هم بفهمیم و ببینیم که یک مسافر در قطار یا سکو چقدر می‌تواند برنامه‌ها را ببیند و چه میزان اثرپذیری دارد.

صائبی با اشاره به تنوع تبلیغات نیز گفت: در حوزه تنوع تبلیغات هم کارهای مختلفی انجام داده‌ایم و در حوزه‌های مختلف ورود داشته‌ایم؛ از شعر و داستانک گرفته تا نقاشی و نمایش فیلم و... در واقع هر نوع ابزاری را که مردم استفاده می‌کنند در فضای مترو به تناوب و تناسب استفاده کرده‌ایم.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو با اشاره به این نکته که در تبلیغات موقعیت مکانی ایستگاه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: به عنوان مثال در ایستگاه تئاتر شهر که ایستگاهی دانشجویی است از مسائل دانشجویی و در تجریش از تبلیغاتی با فضای هنری بهره برده‌ایم. این موضوع را در ایستگاه‌های دیگر نیز به این شکل دیده‌ایم.

وی با اشاره به فضای ماه رمضان و تاکید بر فعالیت‌های خیریه گفت: در ماه مبارک رمضان هم توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم که مورد توجه قرار گرفته است.

صائبی اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان یکی از تاکیدات ما بر بحث امور خیر توسط مردم بود که در این زمینه ما تبلیغات آینه شمعدون را داشتیم که با هدف تامین کمک جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد طراحی شد.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو اضافه کرد: ما به همه بنرهای تبلیغاتی کد زده‌ایم و با کدها با مردم حرف می‌زنیم. تبلیغات ما در ماه رمضان خوب دیده شده است و این را می‌توان از میزان نظرات مردم دریافت.

وی افزود: ما از دو و نیم میلیون سفر حداقل با یک میلیون نفر ارتباط خوبی برقرار کردیم و به همین دلیل تبلیغات فرهنگی بازخورد خوبی دارد. در هر مسابقه ما حدود ۱۰۰هزار نفر شرکت می‌کنند. ارتباط مردم با ما خوب است ممکن است منتقد باشند یا تعریف کنند و...

صائبی اضافه کرد: ما ایستگاه‌ها را به تقاطعی که رفت و آمد بسیاری در آن‌ها در جریان است و شاهراه مترو آنجاست، سرشاخه خط‌ها که حجم بالای مسافر را دارند و ایستگاه‌های معمولی تقسیم می‌کنیم و تبلیغات را بر اساس این تعریف انجام می‌دهیم. ما از نظر مخاطبان خود در طرح‌های بعدی بهره می بریم و بر اساس نظرات و سلایق آن‌ها از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین و از شرق تا غرب تهران برای هر نوع سلیقه‌ای برنامه داریم.

وی در خاتمه گفت: ایجاد تعادل تبلیغات فرهنگی کار دشواری است که ما باید رضایت همه را فراهم کنیم و باید بگویم در این حوزه توانستیم چنین کنیم.

کد خبر 3701842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha