۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

امام‌جمعه بجنورد:

نمازجمعه نماد عظمت و شکوه حضور حماسی امت اسلامی است

نمازجمعه نماد عظمت و شکوه حضور حماسی امت اسلامی است

بجنورد - امام جمعه بجنورد با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه سندی پر افتخار از شکوه و عظمت حضور حماسی ملت انقلابی ایران در این سنگر عبادی سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: صفوف مستحکم و بهم پیوسته مردم مومن، خداجو و وفادار به نظام اسلامی در نماز جمعه، یکی از صحنه های بی بدیل وحدت، پایداری و ایستادگی بر آرمان های رهبر کبیر انقلاب و ارزشهای اسلامی است.

وی حضور شرکت‌کنندگان در نماز جمعه را به مانند حضور حاجیان در صفا و مروه دانست و گفت: آنان برای عبادت و ذکر خداوند و آگاهی یافتن از مسائل روز ازجمله مسائل دینی و سیاسی از خانه به مصلی می‌آیند.

حجت الاسلام یعقوبی رسالت نماز جمعه را تقویت تقوای الهی و گسترش تقوای اجتماعی عنوان کرد و افزود: تقوای سیاسی، مالی و اخلاقی باید همواره در جامعه و در صورت و سیرت مومنین برجسته و آشکار باشد.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: امام‌جمعه وظیفه دارد در هر دو خطبه مردم را به تقوای الهی دعوت کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: به رغم اینکه همه روزه با اقامه نمازهای سه گانه در محضر خدای متعال حاضر می شویم؛ اما نماز جمعه به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمازها است که افراد متدین و باایمان در آن شرکت می‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: نماز جمعه در جامعه دینی، محور وحدت و مرکز بصیرت است چراکه دل‌های مؤمنان در این نماز باشکوه به یکدیگر نزدیک می‌شود.

وی بابیان اینکه نماز جمعه حلقه اتصال میان امام و امت است، تصریح کرد: از آنجایی که هیچ‌کس بدون حکم ولی‌فقیه نمی‌تواند نماز جمعه را اقامه کند، بنابراین نماز جمعه پیوند مردم با ولایت است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار داشت: خطیب نماز جمعه با فکر وروح مردم ارتباط دارد چرا که با علم و آگاهی و تقوا و توجه دادن مردم به حضور خدای سبحان و دستورات او، غذای فکر و روح مردم را تامین می کند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به چرایی در رأس امور قرارداشتن نماز جمعه اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) به علت اینکه امام جمعه هر هفته مردم را به تقوای الهی دعوت  و آنان را از مسائل دینی و سیاسی آگاه می کند؛ فرمودند که نماز جمعه در رأس همه امور قرار دارد.

وی داشتن ایمان، پرداخت زکات، گرفتن روزه، خواندن نماز، اخلاق خوش، تقوا، حیا و برادری را از ویژگی های مومنین دانست و گفت: اثرات و ثمرات حضور در نماز جمعه را می توان در رفتار و کردار مومنین به خوبی ملاحظه کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه بابیان اینکه امسال وضعیت کشاورزی در این استان خوب بوده است، گفت: زکات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخشی دیگر از سخنان خود، بر پرهیز از دروغ‌گویی به عنوان عامل مهمی در راستای کسب خیر دنیا و آخرت، تاکید کرد: کسی که در زندگی راست‌گو و صادق باشد در تمام امور خود موفق و در دنیا و آخرت از ثمرات خیر آن بهره مند خواهد شد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: آنان که اهل راستی و صداقت بوده و صداقت را تصدیق و بر پرهیز از دروغ گویی تاکید می کنند، بدون شک اهل تقوا هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه خطبه های امروز، بابیان اینکه آمریکا چهره واقعی خود را پس از برجام نشان داد، گفت: کسانی که تاکنون به فطرت ذاتی و جنایتکارانه آمریکایی ها شک داشتند، در قضیه برجام چهره واقعی و دشمنی آمریکا را مشاهده کردند.

وی اظهار کرد: به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند غنی‌سازی هسته ای را از اول و قوی‌تر شروع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان نماز جمعه با توجه به زلزله های پیاپی ماههای اخیر، پنج گوسفند برای رفع بلا از مردم این استان قربانی و مقرر شد که گوشت آن بین فقرا تقسیم شود.

کد خبر 3720426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha