۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه؛

استاندار خراسان شمالی خواستار تدوین برنامه برای اعتبارات شد

استاندار خراسان شمالی خواستار تدوین برنامه برای اعتبارات شد

بجنورد - استاندار خراسان شمالی گفت: فرمانداران و مدیران استان باید میزان اعتبارات لازم را بر اساس یک برنامه چهار ساله برنامه ریزی و تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صالحی بعد از ظهر شنبه درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی که با حضور مدیران کل، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار کرد: محور توسعه استان باید بر مبنای پژوهش باشد.

وی افزود: متاسفانه میزان اعتبارات موجود با برنامه‌های تعیین شده همخوانی ندارد و برنامه‌های استانی موجود نیازمند اعتبارات بیشتری است.

صالحی اظهار داشت: مدیران استانی قانون بودجه را به صورت کامل مطالعه و در حوزه کمک‌های فنی و اعتباری بنا بر آنچه که در قانون تعریف شده است، عمل کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به مشکلات شهرستان‌های استان افزود: باید درصدی از سرجمع اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها جدای از موضوع شاخص‌ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی برای رفع مشکلات نباید به صورت بخشی و جغرافیایی به موضوعات نگاه کرد.

صالحی افزود: باهمین میزان اعتبارات لازم باید توسعه تمام مناطق و نقاط استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: برای توسعه خراسان شمالی باید به مباحث پژوهشی، پدافند غیرعامل، تعهدات استان در سفر کاروان تدبیر و امید، وعده‌های استانی، پروژه‌های تاثیرگذار در توسعه و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بیشتر توجه کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رعایت دقیق قانون افزود: هرگونه اقدامی در راستای توسعه و کمک به مردم استان نیز باید در چارچوب قانون انجام شود.

وی تاکید کرد: مدیران استان باید برای اجرای طرح‌ها، برنامه‌های بلند مدت را پیش بینی کنند تا استانداری بتواند اعتبارات مورد نیاز را برای اجرای پروژه‌ها پیگیری کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: در امر پیشگیری نیز با تخصیص اعتبارات لازم می‌توان از بسیاری مشکلات جلوگیری کرد؛ به طور مثال اگر اعتبارات خوبی برای پیشگیری وجود داشت، بیماری سفیدک گریبان گیر انگورداران استان نمی‌شد و آن‌ها نیز دچار این همه ضرر و زیان نمی‌شدند.

وی افزود: متاسفانه بیماری سفیدک داخلی که در تاکستان‌های خراسان شمالی شیوع پیدا کرد، بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد به باغ‌های انگور استان خسارت وارد کرد.

استاندار خراسان شمالی میزان برآورد خسارات ناشی از بیماری سفیدک در این استان را بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی از مسئولان خواست تا اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را از هم اکنون برای جلوگیری از شیوع این بیماری برای سال آتی زراعی در دستور کارخود قرار دهند.

کد خبر 3721444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha