۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

سه‌شنبه‌ها با رادیو نمایش

صوت/ مواجهه موسی با شبان و رسیدن ندا از سوی حق

صوت/ مواجهه موسی با شبان و رسیدن ندا از سوی حق

در نمایش «موسی و شبان» داستان معروفی را می شنوید که حضرت موسی (ع) به شبانی که با زبان خود با خداوند راز و نیاز می کند، اعتراض کرده و او را به کفرگویی متهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش رادیویی «موسی و شبان» درباره داستان معروف شبانی است که با زبان خود با خداوند صحبت می کند. او در راز و نیازهایش به شکلی انسانی با خداوند حرف می زند به گونه ای که وقتی حضرت موسی (ع) مناجاتش را می شنود به او اعتراض می کند که این کلمات و واژگان در شأن پروردگار نیست.

بخشی از دیالوگ های این نمایش را در زیر می خوانید و می‌توانید نمایش را به طور کامل در فایل ضمیمه گوش کنید. همچنین مخاطبان می‌توانند برنامه های رادیو نمایش را روی موج ۱۰۷.۵ بشنوند.

- ای خدای خوب کجایی تا من بشوم چاکرت، کفشت را بدوزم و بر گیسوانت شانه زنم، لباس هایت را بشویم و شپش هایت را بکشم. ای خدای خوب، ای خدای خوب، می خواهم شیر بزهایم را برایت آورم. دستت را ببوسم و پایت را نوازش کنم. می خواهم غلامت شوم و وقت خواب بسترت را بروبم. فدای تو باشند بزهای من، این زنگوله هایشان، پشم هایشان. ای خدای من...

* ای شبان سکوت کن!

- با منی تو را نمی شناسم کیستی؟

* موسی فرستاده خدا. با چه کسی اینگونه سخن می گویی؟

- با همان خدایی که تو را فرستاده است.

* بد می کنی مرد. این چگونه مناجاتی است در حقِ حق؟ ننگ بر تو باد. مگر خدا دست و پا دارد؟ مگر خداوند جامه تن می کند؟ مگر خدا خواب و خوراک دارد. کفر می گویی شبان. از آتش خدا بیم داشته باش، این خزعبلات تو می تواند دودمانی را دود کند رو به آسمان بی هیچ رد و اثری. خدا خالق اینهاست که تو بر زبان می رانی. اینها لایق من و تو هستند نه بر ذات کبریایی آفریدگار. من از هرم آتشی که در انتظار توست بیمناکم

...

کد خبر 3729291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M.g IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      به نظرم درباره ی سخنان حضرت موسی عیله السلام خیلی با مبالغه صحبت کردید پیامبر خداوند هیچ وقت این طور صحبت نمیکنه لطفا درباره ی محتویاتی که قرار میدید دقت کنید.