۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

خبرنگاران باید خطاهای مسئولان را گوشزد کنند

خبرنگاران باید خطاهای مسئولان را گوشزد کنند

مشهد - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: خبرنگاران باید ایرادهای و خطاهای مسئولان را گوشزد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری ظهر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس با تبریک هفته کرامت و روز خبرنگار، قرار گرفتن روز خبرنگار در هفته کرامت را به فال نیک گرفت و گفت: روزنامه قدس باید الگوی روزنامه های دیگر باشد.

بختیاری افزود: در روز خبرنگار یک خدمتگزار در سنگر جدیدی مشغول به کار می شود و در عرصه قلم تلاش خواهد کرد. شهید صارمی خبرنگار صاحب قلمی بود که انگیزه خدمت به خدا را داشت و این انگیزه از او چهره ای ساخت که در تاریخ، ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه جهاد با قلم بسیار مهم است و اگر خبرنگاران به رسالت خود به درستی عمل کنند، جایگاه بسیار رفیعی خواهند داشت، ادامه داد: صداقت و شجاعت در قلم دلیل سختی کار یک خبرنگار است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید ایرادهای و خطاهای مسئولان را در جامعه گوشزد و برملا کنند، افزود: خبرنگاران در پیشگاه خدا و جامعه مسئول هستند و باید مراقب باشند، حیثیت انسان‌ها را زیر سؤال نبرند.

بختیاری تأکید کرد: صداقت و شجاعت در قلم باید در راستای کمک به مردم و انعکاس مشکلات آنان باشد، امام علی(ع) به مفاسد اقتصادی بیشتر از مفاسد اجتماعی حساسیت داشتند و بیت المال مسلمین را امانت می دانستند و اجازه خیانت به آن را نمی دادند.

بختیاری با بیان اینکه رسانه ها نباید در احقاق حق مردم بهراسند، گفت: در این بین باید آبرو و حیثیت افراد حفظ شود و این مرزی است که باید به دقت رعایت شود و یکی از دلیل سختی کار یک خبرنگار همین است.

وی، ایمان شمسایی مدیرعامل جدید مؤسسه فرهنگی قدس را مورد خطاب قرار داد و گفت: تولیت آستان قدس رضوی از شما و همکارانتان انتظار دارد اخلاق، امانت داری و حفظ آبروی افراد را سرلوحه کار خود قرار دهید و اجازه ندهید به خاطر افزایش شمارگان، این اصول مورد خدشه قرار گیرد.

بختیاری با بیان اینکه مطالب منتشر شده در روزنامه باید در راستای رضای خداوند، باشد، اضافه کرد: مشی و سیره رضوی به مردم ارایه شود و روزنامه قدس در مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، الگویی برای دیگر روزنامه ها باشد و در راستای رضای خداوند قدم بردارد.

در این مراسم همچنین رئیس دفتر تولیت آستان قدس رضوی نیز با اشاره به اینکه جنگی تمام عیار بین حق و باطل در جریان است، وظیفه رسانه ها را خطیر دانست و گفت: آستان قدس رضوی توجه ویژه ای به رسانه دارد.

 رضا خوراکیان با بیان اینکه در شرایط جدید ظرفیت های خوبی برای نقش آفرینی روزنامه قدس در جهان اسلام فراهم شده است، گفت: روزنامه قدس ظرفیت بزرگترین کارها را در کشور دارد و در یک سال گذشته، ثابت شده است.

گفتنی است در این مراسم محمد هادی زاهدی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی، محمد امین توکلیزاده مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی، علی عسگری مدیرعامل خبرگزاری مهر، غلامرضا رحمتی زاده رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و جواد علما رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی حضور داشتند.

کد خبر 3734700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha