۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸

آیت الله علما در مراسم تجلیل از چهره های برتر قرآنی مطرح کرد:

تاکید بر پیاده سازی مبانی قرآنی در زندگی/ حفظ و قرائت کافی نیست

تاکید بر پیاده سازی مبانی قرآنی در زندگی/ حفظ و قرائت کافی نیست

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت: قرائت قرآن عمل پسندیده ای است اما به تنهایی نتیجه ای در بر ندارد، بلکه باید در عمل مبانی قرآن در زندگی پیاده شود تا ثمر بخش باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تجلیل از چهره های برتر قرآنی در کرمانشاه، کار فرهنگی را جزو اصول زندگی و حیات انسان دانست و گفت: در انجام کارهای فرهنگی انسان با مشکلات و کارهای ضد فرهنگی و ضد ارزشی بسیاری مواجه می شود کما اینکه رسول خدا (ص) با مشکلاتی مواجه بود که البته با این زمان قابل مقایسه نیست و همه شبهات امروز مربوط به آن زمان است که دشمنان با زبان روز و مذاق جوانان به آن می پردازند.

وی در ادامه گفت: تدبیر و مدیریت خداوند به تمسک جستن انسانها به قرآن بوده، چرا که قرآن کتاب زندگی است و همه امورات خانواده و جامعه در آن پیاده شده است.

آیت الله علما مخاطب اصلی قرآن را انسان ها دانست و خاطر نشان کرد: قرائت قرآن عمل پسندیده ای است اما به تنهایی نتیجه ای در بر نخواهد داشت، بلکه باید در عمل مبانی قرآن در زندگی پیاده شود تا ثمر بخش شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: قرآن ناطق بودن امیرالمومنین (ع) به معنی آن است که رفتار و کردار آن حضرت قرآنی بود.

علما با اشاره به اینکه اخلاق و منش انسان باید قرآنی باشد، تصریح کرد: تفکر امام (ره) با سرمایه عظیم قرآنی توانست در دنیا مطرح شود و سیاستمداران شرق و غرب او را قبول داشته باشند.

وی رمز حفظ اسلام را در کتاب و عترت اهل بیت (ع) دانست و یادآور شد: حفظ قرآن کافی نیست بلکه باید اصول آن را در زندگی پیاده کنیم که اگر این اتفاق افتاد تمام دنیا در مقابل اسلام به زانو در خواهند آمد.

امام جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنانش بیان داشت: سیاست غرب و دشمنان اسلام در کم رنگ نشان دادن قرآن و اهل بیت (ع) است که ما باید در مقابل این هجمه دشمن بایستم و همه کارها را بر اساس مبانی قرآن برنامه ریزی کنیم.

علما در پایان قرآن را «مادر فرهنگ» معرفی و خاطر نشان کرد: خدمت به قرآن از هر ریاستی بهتر است لذا باید محتوای قرآنی را به دل دانشگاه ها، دبیرستانها و مراکز جوان بکشانیم و به نسل جوان یادآور شویم که از چه سرمایه عظیمی برخودار هستند.

کد خبر 3738453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha