۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

شهرداری مسئول مستقیم فقرزدایی در تهران نیست

شهرداری مسئول مستقیم فقرزدایی در تهران نیست

رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص حادثه خودسوزی شهروندی در خیابان بهشت توضیح داد.

شهرام گیل آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حادثه خودسوزی فردی در مقابل ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران، گفت: این فرد دچار تالمات روحی بوده و پیش از این نیز کمکی از سوی شهرداری به وی انجام شده بود، اما درخواست کمک بیشتری داشت.

وی ادامه داد: برای کمک های مردمی، شهرداری سقف مجازی دارد و مراحل اداری خاص خود را باید طی کند تا اعتبار در نظر گرفته برای کمک های مردمی به نیازمندان بیشتری داده شود.

گیل آبادی با تاکید بر اینکه رسیدگی به نیازمندان شهر تهران وظیفه اصلی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: شهرداری تهران مسئول مستقیم کمک به افراد نیازمند شهر تهران نیست اما با این وجود بودجه ای را در این رابطه اختصاص داده اما این بودجه کفاف برطرف کردن نیاز تمامی نیازمندان را ندارد. هرچند ما کمک به فقرا و فقرزدایی را به عنوان یکی از ماموریت های خود تعریف کردیم اما شهرداری دستگاه مستقیم برطرف کردن این نیازها در شهر نیست و توان مالی پرداخت آن را هم ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: تعداد مراجعه کنندگان که نیاز مالی شدید دارند به شهرداری زیاد است و ما هرچند وقت یک بار با چنین مواردی مواجه هستیم اما کمک مالی پیش بینی شده به این شهروند انجام شده بود.

گیل آبادی با اشاره به جزئیات حادثه امروز در مقابل ساختمان شماره ۲ شورا گفت: فردی که اقدام به خودسوزی کرده ۴ دوره غرفه اش در بازار میوه و تره بار ازگل، تمدید شده است در حالی که باید دو دوره این قرارداد تمدید می شد. وی سال گذشته درخواست کرده بود برای آخرین بار قرارداد این غرفه تمدید شود تا مشکلاتش برطرف شود اما امسال نیز باز هم درخواست تمدید غرفه را داشت و در ملاقات مردمی امروز نیز قرار بر این شد که ودیعه مسکن و جهیزیه اش از سوی بنیاد شهید پیگیری شود و وی در جمع این موارد را پذیرفت اما ناگهان بطری حاوی بنزین را درآورده و با فندک خود را به آتش می کشد.

کد خبر 3740643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha