۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳

هیأت آمریکایی بررسی مدارک ترکیه در ارتباط با «گولن» را آغاز کرد

هیأت آمریکایی بررسی مدارک ترکیه در ارتباط با «گولن» را آغاز کرد

یک هیأت آمریکایی با حضور ۳ مقام بلندپایه وزارت دادگستری و یکی از مسئولینِ وزارت خارجه این کشور ؛بررسی مدارک ترکیه در ارتباط با «گولن» را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، هیأت آمریکایی متشکل از چند دیپلمات و کارشناس قضایی بلافاصله پس از ورود به ترکیه بررسی اسناد و مدارک دولت این کشور را درباره استرداد «گولن» آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این هیأت آمریکایی از ۳ مقام بلندپایه در وزارت دادگستری آمریکا و یکی از مسئولینِ وزارت خارجه این کشور تشکیل شده اند.

این افراد بلافاصله پس از رسیدن به آنکارا، کار بررسی اسناد و مدارک ترکیه مربوط به دست داشتن «فتح الله گولن» در کودتای نافرجام ۱۵ جولای در این کشور را با همکاری همتایان خود از وزارت خارجه و دادگستری ترکیه آغاز کرده اند.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه، آنکارا تا کنون ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام مقامات آمریکایی گفته بود، اگر واشنگتن گولن را تحویل آنکارا ندهد، روابط دو کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 3750015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha