۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۸

چاپ ۳ کتاب شعر ایرانی و خارجی توسط بوتیمار

چاپ ۳ کتاب شعر ایرانی و خارجی توسط بوتیمار

انتشارات بوتیمار کتاب های شعر «طرحی از سایه ها»، «سیزیف در آناپورنای کلمات» و «گریلی، حدیث بی قراری لیلی» را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات بوتیمار به تازگی کتاب‌های شعر «طرحی از سایه‌ها» سروده اکتاویا پاز، «سیزیف در آناپورنای کلمات» سروده آرش قنبری و «گریلی، حدیث بی قراری لیلی» سروده آزاده بی زارگیتی را منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

«طرحی از سایه ها» اثر اکتاویا پاز شاعر مکزیکی است که توسط حسن صفدری ترجمه شده و به عنوان پانزدهمین کتاب مجموعه «شعر جهان» به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمه ای از یک شعر بلند از این شاعر با نام «a draft of shodows» از کتاب «pasado en claro» است. کتاب پیش رو، ۳ بخش دارد که به ترتیب عبارت اند از: «اکتاویا پاز؛ یک زندگی تمام»، «طرحی از سایه ها» و «نگاهی به طرحی از سایه ها» و همان طور که مشخص است، متن شعر مذکور بین دو بخش مقدمه و موخره مانند قرار گرفته است.

این کتاب با ۶۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب «سیزیف در آناپورنای کلمات» سروده‌هایی از آرش قنبری را در بر گرفته و سی و سومین عنوان از مجموعه «ایستگاه شعر» این ناشر است.

عناوین شعرهای این کتاب عبارت اند از:

مخالف خوانی خاکسپاری، عدالت الهامات پایانی، رستاخیز، ا....ل....ه، دیالکتیک عصر سنگی، گوشه آوازی اورفئوس، مُثل زبان، کلمات سفید، نامه شاعر مرده به هایدگر، ها، آپوریای دیدار، عرضیات پابرجا، خورشید حرفی در بی امان ابر، تب گیر زیر نخل زبان، عقاب در کلاغ خاکستری می شود، چشم های تو در آسمان تهران ابدی منتشر شدند، پدیده شناسی تهی، سیزیف در آناپورنای کلمات، تقویم تو، خودمدار، صامت اشاره ها، یخ صدا، سوزان سانتاگ خصوصی، عکس های فوری، از حق سیلویا نمی گذرم، عکس صامت، جانشین همنشین، Aura، گام های گمشده، درباره تو ای تا به آخر، شعر ناکوک، میرزابنویس: خانه

این کتاب با ۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۵ هزار ریال منتشر شده است.

«گریلی، حدیث بی قراری» هم سی و چهارمین عنوان «ایستگاه شعر» است که تعدادی از شعرهای آزاده بی زارگیتی را شامل می شود. گِرِیلی یکی از گوشه های دستگاه شور و به معنی گریه لیلی است. این کتاب ۴۵ شعر کوتاه سپید را در بر می گیرد.

این کتاب هم با ۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار ریال به چاپ رسیده است.

کد خبر 3755634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha