۱۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۱:۳۶

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان مركزي:

محصولات كشاورزي استان مركزي به 65 كشور خارجي صادر مي شود

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان مركزي گفت: محصولات كشاورزي توليد شده در استان مركزي به 65 كشور خارجي صادر مي شود.

نادر ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار مهر در اراك افزود: طي سال گذشته بيش از 15 هزار تن محصول كشاورزي صادر شد.

وي توان كشاورزي استان را بيش از صادرات و توليدات كنوني خواند و تصريح كرد: در صورت اعمال يك برنامه ريزي درست با اعتبار لازم امكان توليد و صاردات استان تا چندين برابر قابل تحقق است.

 

وي با اشاره به اينكه سه درصد از توليدات كشاورزي كشور در استان مركزي توليد مي شود، اضافه كرد: هر ساله دو و نيم ميليون تن محصول كشاورزي اعم از زراعي، باغي و دامي توسط بيش از 95 هزار كشاورز در استان توليد مي شود كه علاوه بر تامين نياز استان بخشي از آن به استانهاي همجوار و خارج از كشور صادر مي شود.

 

ابراهيمي شهرستان محلات را هلند ايران خواندو گفت: اين شهرستان از عمده مراكز توليد كننده گل و گياهان زينتي دركشور است به طوري كه فرودگاه اراك به عنوان پايانه صادراتي گل و گياهان زينيتي مصوب شده است.

 

وي تصريح كرد: هرساله 45 ميليون شاخه گل بريده،هشت ميليون اصله درختچه زينتي و يك و نيم ميلون گلدان توليد مي شود كه بخشي از آن صادر مي شود.

 

ابراهيمي با تاكبد بر مرغوبيت گلهاي پرورش يافته در محلات در ادامه گفت: اين گلها پس از صدور به خارج با فرآوري چند برابر فروش ايران در ساير كشورها به فروش مي رسد.

 

وي با تاكيد بر اهميت بسته بندي و صنايع تبديلي تصريح كرد: وجود اين امكانات ارزش صادرات محصولات كشاورزي را چند برابر مي كند. ابراهيمي برخي از محصولات صادراتي استان را گل و گياهان زينتي، انار، پسته، محصولات دامي و پروتئيني ، سردرختي ، كشمش و ... عنوان كرد.

کد خبر 375727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha