۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

امام جمعه کرمانشاه در اختتامیه مسابقات قرآن کریم:

قرآن حیات دهنده است/ ریشه حل مشکلات را باید در فرهنگ یافت

قرآن حیات دهنده است/ ریشه حل مشکلات را باید در فرهنگ یافت

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: قرآن کتابی حیات دهنده است و تاثیری اعجاز انگیز بر زندگی دارد.

به گزاش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر شنبه در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه،
با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقدامات فرهنگی، گفت: ایشان کار فرهنگی را مقدم بر کار اقتصادی می داند، چرا که اگر کار فرهنگی را درست مدیریت کنیم کار اقتصادی نیز به درستی مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر کار فرهنگی به درستی اجرا و پیاده شود هیچوقت کوچکترین مشکلی پیش نمی آید و ریشه تمامی مشکلات را باید در فرهنگ جستجو کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه توجه به قرآن کریم به عنوان کتاب هدایتگر الهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: رسول خدا (ص) ما را به قرآن سفارش می کند چرا که در این قرآن همه چیز است.

آیت الله علما ادامه داد: این کتاب الهی از چنان قوت و استحکامی برخوردار است که در این ۱۴۰۰ سال با تمام دشمنی ها و کینه ورزی ها نتوانستند ذره ای از اهمیت آن بکاهند.

وی با اشاره به روایات متعدد در خصوص قرآن کریم، گفت: از اعجازهای قرآن این است که علی رغم گذشت ۱۴۰۰ سال هیچ تغییری در آن اتفاق نیفتاده و خدا می خواهد با آن ما را تربیت کند و بر اساس آن به ما برنامه داده است.

علما همچنین به فرمایشات رسول خدا در خصوص پیروی از فرامین قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن حیات دهنده است و اگر از روی قرآن و شئون قرآن حرکت کنیم هیچگاه ضرر نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با گذشت سال ها از زمان نزول قرآن هر روز نکات جدیدی از آن به دست می آید، گفت: قرآن و بیان قرآن اعجاز است، لذا خانواده ها فضای زندگی را قرآنی کرده و فرزندان را با قرآن بار بیاورند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه قرآن تاثیری اعجاز انگیز بر زندگی دارد، اظهار داشت: امام (ره) با تکیه بر قرآن همانند کوه در مقابل تمام مشکلات ایستاد و اگر این تربیت قرآنی نبود نمی توانست این چنین از خود مقاومت و ایستادگی نشان دهد.

علما با بیان اینکه استقامت امام در ۸ سال دفاع مقدس نیز نتیجه تربیت و چشیدن قرآن است، افزود: باید سعی کنیم با تمام شئون قرآن آشنا شویم و از آن آگاهی داشته باشیم.

کد خبر 3759363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha