۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷

امام جمعه کرمانشاه در گردهمایی هیئات مذهبی:

عزاداری‌های محرم سنتی و پرمحتوا برگزار شود

عزاداری‌های محرم سنتی و پرمحتوا برگزار شود

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت:عزاداری‌های محرم سنتی و پرمحتوا برگزار و از ظرفیت جوانان متدین و خوش ذوق استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در گردهمایی هیئات مذهبی استان کرمانشاه اظهار داشت: مدالی بالاتر از نوکری امام حسین(ع) در عالم نیست و باید از وقت و هزینه‌ای که برای مراسمات مذهبی می‌شود به نحو احسن استفاده کرد و مطالبه داشته باشیم و ثمرات و نتایج بیشتری بگیریم.

آیت‌الله علما تاکید: حرکتی که برای امام حسین(ع) می‌شود بالاترین تبلیغات  برای دین مبین اسلام است و باید بالاترین نتیجه را بگیریم و در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در خصوص مسئله عفاف و حجاب حرف داشته باشیم زیرا امام حسین(ع) در آن بحبوحه جنگ از موعظه و اندرز غافل نشد و می‌خواست به همگان بفهماند که قیام برای نصیحت و تربیت مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید کلمات امام حسین(ع) را جزو شعارهای محوری در هیئات و سینه‌زنی‌های خود قرار دهیم  و اهداف سید الشهدا(ع) و رسول گرامی اسلام(ص) و مباحث عفاف و حجاب را در این برنامه‌ها بگنجانیم.

امام جمعه کرمانشاه  خواستار برجسته شدن مسئله تقوی، سلامت روح جوانان و مسئله نماز در نوحه‌ها و موعظه‌های ماه محرم شد و گفت: هدف امام حسین(ع) معرفی دین خدا به وسیله منطق و گفتار خود بود.

آیت الله علما با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ هزار جمعیت اهل سنت در استان اظهار کرد: در عزاداری‌ها سخنی و مطلبی گفته نشود که کدورت و تفرقه در بین مذاهب ایجاد کند. ۱ میلیارد و ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مسلمان و عمدتا از اهل تسنن در جهان داریم و به عزاداری‌های ما توجه می‌کنند.
از سخنان تفرقه آمیز در هیئات و عزاداری‌ها پرهیز شود

امام جمعه کرمانشاه  خطاب به متولیان هیئات مذهبی در استان بیان کرد: در روضه‌ها و عزاداری‌ها مراقب و مواظب باشید که سخنان تفرقه افکنانه گفته نشود و به مسئله وحدت به عنوان امر مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه شود و از عنوان نمودن مسائل تفرقه آمیز پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: هنر شیعیان باید نفوذ در دل دیگران و جذب همگان باشد نه دفع آن‌ها همچنانکه مقام معظم رهبری چندی پیش تاکید داشتند که نباید به مقدسات کسی توهین شود.

امام جمعه کرمانشاه  بیان کرد: کرمانشاه استانی مرزی و مطرح است و روح جلسات و هیئات ما در مقابل این هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌شود باید خروجی آن تبلیغ دین اسلام باشد.

آیت الله علما خواستار توجه به برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در نقاظ مختلف استان شد و گفت: نماز جماعت شعار ما است  و باید از این فضای محرم برای تبلیغ دین خدا و رسول(ص) استفاده کرد و از جوانان  که سرمایه‌های این کشورند استفاده کامل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با استناد به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: معرفی امیرالمومنین(ع) مسئله اصلی غدیر است و غدر یک ضابطه و قاعده است و کسی که در راس حکومت قرار می‌گیرد باید علی گونه باشد.

روح هیئت‌ها و جلسات باید سراسر تبلیغ باشد

آیت الله علما بر برگزاری عزاداری‌های سنتی و بامحتوا تاکید کرد و گفت: کار هیئتی‌ها مانند منبر و خطبه است و قصه عاشورا نیز جنبه عاطفی و احساسی دارد و باید از عواطف و احساسات استفاده کرد همچنانکه غیرمسلمانان مجذوب سیدالشهدا(ع) هستند.

امام جمعه کرمانشاه  با بیان اینکه تمسک به امیرالمومنین(ع) باید ظاهری و اعتقادی باشد، افزود: باید به جوانان میدان داد و جوانان متدین و خوش فکر و ذوق را وارد میدان کرد و روح هیئت‌ها و جلسات سراسر تبلیغ باشد.

آیت الله علما افزود: استفاده از ظروف یکبار مصرف برای مصرف چای و موادغذایی داغ مضر است و در مراسمات این مسئله مدیریت شود همچنین رجزهای امام حسین(ع) را روی پرچم‌ها بنویسید و اما از به کاربردن عباراتی که تفرقه و بدبینی و سوءبرداشت دشمنان را در پی دارد جداً پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایام عزاداری امام حسین(ع) را بهترین فرصت برای  کار فرهنگی دانست  گفت: کرمانشاه در مسیر کربلا قرار دارد و باید از دیگر شهرها بهتر باشد و عمده موقوفات استان کرمانشاه  از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال پیش مربوط به امام حسین(ع) بوده است.

کد خبر 3775955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha