۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

وضعیت امنیت در کرمانشاه مطلوب است/ رشد ۱۱۴ درصدی کشفیات قاچاق

وضعیت امنیت در کرمانشاه مطلوب است/ رشد ۱۱۴ درصدی کشفیات قاچاق

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: تلاش شبانه روزی مأموران انتظامی استان کرمانشاه و همکاری خوب مردم، وضعیت امنیتی مطلوبی را در این استان حاکم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز پنجشنبه در اولین برنامه از هفته ناجا، پرسنل انتظامی استان کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: تلاش شبانه روزی مأموران انتظامی استان کرمانشاه و همکاری خوب مردم، وضعیت امنیتی مطلوبی را در این استان حاکم کرده است.

وی افزود: با وجود مذاهب و قومیت های مختلف در استان کرمانشاه، خوشبختانه از جایگاه بالایی در حوزه نظم و امنیت نسبت به سایر استان های مشابه برخوردار هستیم و طی چندین سال گذشته ارتقای عملکرد قابل توجهی داشته ایم.

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ٩٣ باند سرقت در استان متلاشی و سه هزار و ۱۹۴ سارق دستگیر شده است، تصریح کرد: در نیمه نخست سال اقدام و عمل، سرقت های مهم ١١ درصد، سرقت منزل ١٨ درصد، سرقت مسلحانه ٧٨ درصد و سرقت به عنف ٥٢ درصد کاهش داشته است.

سردار امان اللهی خاطرنشان ساخت: در مدت مذکور ۱۵ هزار و ۳۴۹ نفر نیز به جرایم مختلف دستگیر شده اند که از این تعداد دو هزار و ۵۲۹ نفر زن بوده اند و متأسفانه افزایش ۹ برابری در حوزه دستگیری زنان داشته ایم.

وی متذکر شد: از تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۹ نفر دستگیر شده، ۱۳ هزار و ۲۷۰ نفر بیکار و فاقد شغل بوده اند. 

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ٥٦ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته ٢١ درصد کاهش داشته است، همچنین در مدت مذکور ١٧١ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که ١١٤ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سردار امان اللهی اظهار داشت: ٣٦ طرح مقابله با انواع جرایم در استان از ابتدای سال اجرا شده است که کشفیات قابل توجهی داشته اند، همچنین ۷۰۳ طرح در نقاط آلوده استان اجرا و چهار هزار و ۲۴۵ نفر از توزیع کنندگان موادمخدر دستگیر و بیش از ۴۰۰ کیلو مواد افیونی نیز کشف شده است.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه در زمینه مواد مخدر و حاشیه نشینی با معضلات بسیار جدی مواجه شده است، که کاهش آسیب ها و ناهنجاری های این حوزه نیازمند عزم همگانی و اقدام دستگاه های مرتبط است چراکه این مسائل با کار انتظامی برطرف نخواهد شد.

مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: ائمه جماعات با استفاده از تریبونی که در اختیار دارند می توانند در جلسات مختلف، نکات و هشدارهای لازم را به اقشار مختلف جامعه تذکر دهند و یاری گر پلیس در برقراری نظم و امنیت پایدار باشند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با واقعیت ها سروکار دارد و بی ادعا اعلامی می کنیم تمام توان و امکانات خود را در راستای آرامش خاطر شهروندان به کار گرفته ایم و بالاتر از شاخص های تعیین شده به وظایفمان عمل کرده ایم.

سردار امان اللهی تأکید کرد: به انتقادات ریز و درشت مردم اهمیت می دهیم و برای اجابت خواسته های به حق آنان از هیچ کوششی فروگذار نیستم و شاید تنها دستگاه اجرایی در استان باشیم که با انحرافات کارکنان به شدت و با حساسیت برخورد کرده است.

وی عنوان کرد: کسانی که همچون نیروی انتظامی دغدغه امنیت دارند، تمامی ابعاد وقوع جرم را درنظر بگیرند و بدانند تا عزم همگانی نباشد، مأموریت ها و اقدامات نیروی انتظامی ناقص خواهند ماند.

کد خبر 3782406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha