۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۴۲ درصد نانوایی‌های کرمانشاه بیش از حد مجاز نمک استفاده می‌کنند

۴۲ درصد نانوایی‌های کرمانشاه بیش از حد مجاز نمک استفاده می‌کنند

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:۴۲ درصد نانوایی‌های استان کرمانشاه بیش از حد مجاز از نمک در تهیه نان استفاده می‌کنند و این رویه باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امید عبدی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه اظهار داشت: برچسب اصالت کالا با طراحی دو بُعدی امکان جعل آن را کاهش می‌دهد و تاکید ما بر مصرف کالاهایی است که از برچسب اصالت برخوردارند و ما هیچ تضمینی برای سلامت کالاهای قاچاق نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مواد آرایشی - بهداشتی در صدر کالاهای قاچاق قرار دارد، افزود: ۶۰ درصد این مواد قاچاق هستند و باید اطلاع رسانی شود که قاچاق کالای سلامت محور بسیار تهدید کننده است.

عبدی خواستار حمایت مردم از تولیدات داخل و مورد تایید وزارت بهداشت شد و افزود: متاسفانه در بسیاری از صنوف همچون باشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و عطاری‌ها مبادرت به فروش اقلام آرایشی و بهداشتی می‌شود که خود دخالت در رسالت پزشکی است و جرم محسوب می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در برخی آرایشگاه‌ها مواردی داشتیم که ماده مخدر شیشه را به جای داروی لاغری عرضه کردند و عواقب زیان‌باری را به دنبال داشته و پرونده‌های متعددی داریم .

وی از شهروندان خواست فریب تبلیغات گمراه کننده را نخورند و بدانند که این تبلیغات سوء در مورد مواد آرایشی و بهداشتی از سوی متخلفان تنها با هدف سودجویی انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: از دستگاه قضا هم انتظار داریم که اشدّ مجازات را برای سودجویان لحاظ کنند.

ایران ۳۰ تا ۴۰ درصد ضایعات غذایی دارد

عبدی افزود: ۸۰۰ تا یک میلیارد نفر در دنیا گرسنه‌اند در حالیکه ایران ۳۰ تا ۴۰ درصد ضایعات غذایی دارد و کشور ما از نظر تولید ضایعات غذایی دارای آمار بالایی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد از جامعه کشور ما انرژی‌های غذایی بسیار بالایی دارند در حالیکه ۲۰ درصد انرژی بدن آنها تامین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بیماری‌ها ناشی از تغذیه نامناسب است، بیان کرد: باید ذائقه و گرایش مردم به سمت مصرف غذاهای سنتی و سفره های خانگی سوق یابد و در مهدها کودکان را با تنقلات آشنا نکنند.

عبدی «اصلاح الگوی تغذیه و کشاورزی خُرد» را شعار امسال عنوان کرد و گفت: دنیا به سمت پیگیری و اصلاح الگوی تغذیه حرکت می‌کند.

وی افزود: متاسفانه جامعه از مصرف غلات فاصله گرفته و به غذاهای فست فود گرایش دارد در حالیکه طعم و مزه غذا تعیین کننده ارزش غذایی نیست.

عبدی همچنین به مشکل نان و عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی برخی نانوایی‌‍‌ها در استان اشاره و بیان کرد: ۴۲ درصد نانوایی‌های استان کرمانشاه بیش از حد مجاز از نمک در تهیه نان استفاده می‌کنند در صورتیکه باید این رویه را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده جوش شیرین در نان باید به صفر برسد، گفت: ۴۰ درصد نانوایی‌های ما از جوش شیرین در نان استفاه می‌کنند در حالیکه جوش شیرین بسیار خطرناک است و بیشترین مقدار آن نیز در نان تافتون استفاده می شود.

کشف ۵ هزار تن برنج قاچاق و آلوده به فلزات

عبدی همچنین در خصوص بحث قاچاق کالا نیز گفت: متاسفانه به اسم کوله بری قاچاق کالا در استان صورت می‌گیرد در حالیکه بعد از بررسی مشخص می‌شود که کوله بران در قاچاق نقش ندارند.

وی افزود: ۵ هزار تن برنج قاچاق آلوده به فلزات سنگین و دارای آلودگی میکروبی را کشف و توقیف کردیم که بزودی در حضور رسانه‌ها امحا می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از مردم درخواست کرد که به هیچ وجه بدون داشتن نسخه از داروخانه‌ها درخواست آنتی بیوتیک نکنند.

کد خبر 3791257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha