۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۹

رئیس اداره استاندارد دزفول:

وضعیت واحدهای تولید سنتی روغن کنجد دزفول نگران کننده است

وضعیت واحدهای تولید سنتی روغن کنجد دزفول نگران کننده است

دزفول ـ رئیس اداره استاندارد دزفول گفت: وضعیت واحدهای تولید سنتی روغن کنجد دزفول نگران کننده است که لازم است دراین باره تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل شیخ ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با واحدهای تولید و عرضه سنتی روغن کنجد در دزفول نگرانی شدیدی وجود دارد.

وی افزود: چرا که مشخص شده این واحدها علاوه بر عدم رعایت نکات بهداشتی در نحوه تولید روغن ها به ادغام روغن های معمولی در روغن کنجد مبادرت می کنند که یک تقلب بزرگ است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول با اشاره به وجود سه کارخانه صنعتی تولید روغن های کنجدی در دزفول گفت: این کارخانه ها نیاز شهرستان به روغن کنجد را کاملا تامین می کنند و نیازی به واحدهای تولیدی سنتی نیست .

شیخ با اشاره به عدم برخورداری  واحدهای سنتی تولید روغن کنجد دزفول از مجوز و پروانه، یادآور شد: همین امر موجب شده تا اداره تعزیرات حکومتی نتواند با آنها برخورد کند در حالی که حتی تبلیغات سراسر کذب این واحدهای سنتی نیز نیازمند برخورد است.

وی خواستار ورود و نظارت جدی مرکز بهداشت دزفول در روند فعالیت های این واحدهای تولید سنتی روغن کنجد شد و ادامه داد: پیشنهاد می کنیم این واحدها یا تعطیل شوند و یا با تحت پوشش نظارت های شبکه بهداشت قرار گرفتن، اقدام به اخذ پروانه کسب و رعایت موازین بهداشتی کنند.

کد خبر 3792516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha