۲۱ شهریور ۱۳۸۵، ۱۷:۱۶

نخست وزير لبنان براي بررسي اوضاع منطقه به مصر و اردن مي رود

نخست وزير لبنان پنجشنبه آتي به مصر و اردن مي رود تا با رئيس جمهوري مصر و پادشاه اردن در مورد آخرين اوضاع منطقه پس از تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان به گفتگو بپردازد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، يك منبع دولت لبنان با اعلام اين خبر افزود : اين دوسفر فواد سنيوره در چارچوب سفر دوره اي وي به برخي از كشورهاي منطقه كه از روز يكشنبه گذشته به جده آغاز شد، صورت مي گيرد.

به گفته اين منبع، هدف از ديدارنخست وزيرلبنان با مقامات مصري و اردني تقدير و تشكر از آنها به خاطرحمايت از لبنان درجريان تجاوزات وحشيانه اسرائيل ، بررسي اوضاع كنوني منطقه ، تصميماتي كه تاكنون اجرا شده و نيز گامهايي كه براي خارج كردن نيروهاي اسرائيلي از جنوب لبنان برداشته شده ومسئله كشتزارهاي اشغالي شبعا عنوان شده است .

لازم به يادآوري است رژيم صهيونيستي برخلاف قطعنامه 1701 شوراي امنيت همچنان بخش هاي غربي و مركز ومنطقه مرزي جنوب لبنان را در تصرف خود دارد و علنا با اين اقدام قطعنامه هاي بين المللي را نقض مي كند.

دولت فواد سنيوره طرح هفت بندي را براي حل اختلافات با رژيم اسرائيل ارائه كرد و خواستار بازپس گيري كشتزارهاي شبعا به دولت لبنان شد.

سنيوره روز يكشنبه درجده با عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان ديدار نمود و از حمايت كشورش از لبنان درجريان درگيري بين اسرائيل و حزب الله تقدير و تشكر كرد.

کد خبر 379400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha