۲۹ شهریور ۱۳۸۵، ۱۴:۵۴

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم عنوان كرد :

تشديد غير متعارف قوميت ها و لزوم تأسيس كانون ايرانشناسي در دانشگاه ها

تشديد غير متعارف قوميت ها و لزوم تأسيس كانون ايرانشناسي در دانشگاه ها

خرمشاد ضمن ارائه پيام هاي هشدار گونه در آستانه سال تحصيلي جديد خطاب به شركت كنندگان در گردهمايي اخير معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها گفت: "كانون ها و نشريات و مجلات قومي با توجه به شرايط بين المللي و اتفاقاتي كه روي مي دهد در كنار سابقه برخي گروه هاي سياسي داخلي مي تواند ما را هوشيار كند و هشدار دهد كه در زمينه هاي قومي نيز مسائلي خواهيم داشت."

به گزارش خبرنگار دانشگاهي مهر، محمد باقر خرمشاد - معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از آغاز پذيرش مسئوليت در دولت نهم يك پيام را در ضمن سخنراني هاي مختلف خود به مخاطبانش ارائه كرده و در ذيل بيان آن به ايرانيت تأكيد ويژه اي داشته است.

وي در نخستين گردهمايي سراسري معاونين دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها در اوايل دولت نهم گفت: مسئولين فرهنگي دانشگاه ها بايد "ايران محوري" را  در كنار سياست هاي كلي علمي و فرهنگي در نظر داشته باشند. مسئله تشديد غير متعارف قوميت ها در درون دانشگاه ها مقوله اي است كه لزوم تأسيس كانون ايرانشناسي را نشان مي دهد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در يك نشست مطبوعاتي عنوان كرد: در بسياري از موارد بحث قوميت هاي مختلف به صورتي تصنعي در دانشگاه ها مطرح مي شود كه با راه اندازي كانون هاي ايرانشناسي آگاهي دانشجويان از كشور بيشتر مي شود.

به گزارش مهر، محمد باقر خرمشاد در گردهمايي مديران دانشجويي و مديران فرهنگي دانشگاه ها در اصفهان با صراحت بيشتري سخن گفت و اظهار كرد: "قوميت گرايي مسمومي بدنه دانشگاه ها را فرا گرفته است."

وي عنوان كرد: تاسيس و ترويج كانون هاي ايرانشناسي براي مقابله با قوميت گرايي مسمومي كه بدنه دانشگاه ها را فرا گرفته است ضروري است. ما بايد از هويت ايراني اسلامي صيانت كنيم. كانون ايران شناسي بايد تاسيس شود و اقوام در درون آن ديده شوند. كانون هاي اقوام بايد به عنوان زير مجموعه اي از كانون هاي ايرانشناسي فعاليت كنند.

خرمشاد در بازديد اخير خود از خبرگزاري مهر گفت: معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در دولت نهم فعاليت هاي خود را در پرتوي 14 اصل تعريف كرده است كه لزوم صيانت از فرهنگ ايراني اسلامي از اين اصول است. كانون هاي ايرانشناسي راه اندازي شده اند و سعي شد كانون هاي قومي كه ناخواسته از منافع ملي ايران عدول مي كردند تشويق شوند تا در قالب كانون هاي ايرانشناسي فعال شوند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در نشست اخير معاونين دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها ضمن آنكه هشدار داد اراده اي در پي دستاويز قرار دادن مباحث صنفي است، گفت: در زمينه هاي قوميتي نيز مسائلي خواهيم داشت.

وي تصريح كرد: هيچ واحد سياسي، تجزيه طلبي را بر نمي تابد.

کد خبر 382648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha