۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳

استاد دانشگاه‌های آفریقای جنوبی:

تفسیر بد از اربعین باعث سلطه قدرتمندان بر شیعیان می‌شود

تفسیر بد از اربعین باعث سلطه قدرتمندان بر شیعیان می‌شود

کربلا - یکی از اساتید دانشگاه‌های آفریقای جنوبی معتقد است که تفسیر بد از عاشورا و اربعین حسینی باعث می‌شود سلطه قدرتمندان بر شیعیان بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، پروفسور محمد فاروق حسین ظهر جمعه در همایش علمی اربعین که با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف جهان در هتل جواهر کربلا برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام مجموعه‌ای از بهترین‌ها هستند که جانشان را در راه دین خدا اهدا کردند.

وی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام همه خوبی‌ها و اخلاق انسانی از جمله عدل، عقلانیت، رحمت و ... را در خودشان جمع کردند و این چیزی است که مخالف اسلام تکفیری و داعشی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یک درس قدیمی از نبی اسلام می‌گیریم که سئوال خوب نصف علم است. نوع سئوالی که ما مطرح می کنیم نوع راه حل را به ما ارائه می‌کند و ما در تبعیت از امام حسین(ع) باید سیاست را اخلاقی و اخلاق را سیاسی کنیم.

محمد فاروق حسین با بیان اینکه رفتار امام حسین(ع) تنها یک رفتار سیاسی صرف نبود بلکه رفتاری انسانی بود که ایشان از سر، عقل، روح، قلب استفاده می‌کردند اظهار کرد: در رفتار امام حسین(ع) عزت را می‌بینیم، اما بعضی‌ها سعی دارند حرکت امام حسین را کوچک بشمارند، بنابراین باید ببینیم این افراد چه سودی از کارشان می‌برند.

وی تاکید کرد: تکفیری‌ها و افرادی که مخالف عزت و انقلاب هستند، هر دو گروه مخالف تاریخ و سیره اهل بیت هستند، به این دلیل که آنها نتوانستند از نور اهل بیت به درستی استفاده کنند و راهی که در زندگی در پیش گرفته‌اند را نشناخته‌اند و تفسیر درستی از سیره و روش اهل بیت ندارند.

این استاد دانشگاه گفت: آنها می‌خواهند ما مثل عروسکی باشیم که هر چه می‌گویند بپذیریم. اگر راه اهل بیت و راه عزت و مبارزه با طاغوت را بپذیریم مورد تهدید آنها قرار می‌گیریم و آنها نمی‌خواهند این راه ادامه یابد.

به گفته وی، اگر شیعیان جریان عاشورا و اربعین امام حسین(ع) را بد تفسیر کنند، سلطه قدرتمندان بر آنها بیشتر می‌شود، در حالی که امام حسین(ع) به ما آموختند که نگاه عقلانی داشته باشیم تا قدرتمندان بر ما مسلط نشوند.

محمد فاروق حسین گفت: اگر بخواهیم راه امام حسین(ع) را مطالعه و سعادت خودمان را تضیمن کنیم باید نگاه خود را دقیق و سیاست را عقلانی کنیم.

کد خبر 3827812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha