۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳

پالیتیکو:

«جان بولتون» از معاونان وزیر خارجه دولت ترامپ خواهد بود

«جان بولتون» از معاونان وزیر خارجه دولت ترامپ خواهد بود

منابع آگاه در تیم انتقالی «دونالد ترامپ» اعلام کردند که «جان بولتون» به احتمال زیاد یکی از معاونان وزیر خارجه جدید آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پالیتیکو، بر اساس اعلام برخی منابع آگاه در تیم انتقال قدرت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، «جان بولتون» (John Bolton) سفیر اسبق این کشور در سازمان ملل متحد به احتمال زیاد یکی از معاونان وزیر خارجه جدید آمریکا خواهد بود.

این در حالیست که «مایک پنس» که از سویِ رئیس جمهور منتخب، رهبری تیم انتقالی «دونالد ترامپ» را برعهده دارد، روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که «جان بولتون» یکی از ۵ گزینه احراز تصدیِ وزارت خارجه در دولت جدید آمریکا به شمار می آید.

لازم به ذکر است، وی از مخالفان افراطی توافق هسته ای سال گذشته میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» به شمار می آید. بولتون ۲۷ آبان ماه سال جاری در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار تغییر نظام در ایران شد و آن را «راه حلی بلندمدت» علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده بود.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با «بریت برت» (Breitbart) با تکرار مواضع نخ نما و تکرای پیشینِ خود مدعی شده بود: ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی در خاور میانه است و لذا تغییر این نظام به معنی از بین رفتن تهدید در این منطقه خواهد بود.

وی بدون اشاره به حمایت های آشکار آمریکا از ایجاد و گسترش تروریسم در خاورمیانه گفته بود: آمریکا باید این کار از طریق حمایت از مخالفان ایران به انجام برساند. به عقیده من راه های متفاوتی برای حمایت از مخالفان ایران وجود دارد؛ اقداماتی که شامل مداخله نیروی نطامی آمریکا نیز نخواهد شد.

کد خبر 3841919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha