۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

انتقاد از عرضه نامناسب آثار دینی/ رشد فعالیت‌ هنری دفتر تبلیغات

انتقاد از عرضه نامناسب آثار دینی/ رشد فعالیت‌ هنری دفتر تبلیغات

قم - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آثار علمی و هنری بسیاری در موضوعات دین تولید شده‌اند به خصوص در حوزه کتاب که بسیار فاخر هستند اما عرضه مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره کتاب آرایی دینی که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه در زمینه کتاب آرایی سوابق و آثاری وجود داشت لذا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بر آن شد تا این آثار را جمع آوری و به نمایش بگزارد.

وی با بیان اینکه اسباب به خدمت گرفتن هنر در جهت جذب مخاطب برای فرایندهای دینی و مذهبی کار پسندیده‌ای است، افزود: جهان، جهان عرضه است و باید بتوان تولیدات و افکار را به بهترین نحو عرضه کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عنوان کرد: ضعفی که امروز وجود دارد این است که آثار علمی و هنری تولید شده‌اند که بسیار فاخر هستند اما به شکل مناسبی عرضه نشدند.

از ابزار هنر در عرضه تولیدات غافل هستیم

وی با اشاره به اینکه از ابزار هنر در عرضه تولیدات غافل هستیم، گفت: برگزاری این جشنواره اذهان را به این امر متوجه می‌سازد و اهمیت هنر در کتاب آرایی که عنصر بسیار مهم در فرهنگ سازی و ایجاد رشد اجتماعی است را بیان می‌کند.

حجت الاسلام واعظی ادامه داد: امیدواریم قدم‌های بهتری در این خصوص برداریم و شاهد گسترش هنر دینی در همه زمینه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در کشور کتاب و کتابخوانی وضعیت مناسبی ندارد، افزود: ناشرین گاهی کتابی را در کمتر از هزار نسخه منتشر می‌کنند که این دردآور است و برای رفع آن به کمک دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیازمندیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انس با کتاب و کتابخوانی نشانه تعالی فرهنگی است، ابراز داشت: ما که از این ظرفیت عظیم فرهنگی برخورداریم باید به خوبی از آن استفاده کرده و حوزه‌های علمیه نیز باید سهم خود را به خوبی ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا جشنواره‌ها هنری پربارتر از پیش برگزار شوند، گفت: ما درصدد هستیم تا بخش مربوط به فعالیت‌های هنری دفتر تبلیغات اسلامی را رشد و توسعه دهیم.

عقب ماندگی‌ها در حوزه فضای مجازی جبران شود

حجت الاسلام واعظی با بیان اینکه در فضای مجازی غفلت شده، افزود: گرچه در این فضای عظیم و تأثیرگزار قدم‌هایی برداشته شده اما اندک است و طلاب اگر در این فضایی که به غیر از موسم‌های تبلیغی محرم و رمضان در تمام ایام سال مخاطب دارد فعالیت جدی تری کنند می‌توانند تأثیر شگرفی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسؤلیت ما در این زمینه بزرگ است و اگر تأخیر شود در ورود به این فضا عقب ماندگی‌های ما مضاعف می‌شود، تصریح کرد: باید با تعجیل در اقدامات خود در فضای مجازی عقب ماندگی در این حوزه را جبران کنیم.

کد خبر 3856977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha