۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان مطرح کرد:

افزایش دوبرابری پذیرش کلینیک تخصصی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان

افزایش دوبرابری پذیرش کلینیک تخصصی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از افزایش دو برابری پذیرش کلینیک تخصصی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، حسین دارابی اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی درمانگاه، جذب حداکثر ممکن پزشکان متخصص و تجهیز درمانگاه به خدمات پاراکلینیکی و تجهیزات تشخیصی در اولویت امر قرار گرفت، به‌نحوی‌که امروز در مقایسه با شهریورماه شاهد رشد بیش از ۲ برابری در آمار پذیرش درمانگاه هستیم.

وی افزود: در این راستا برنامهریزیهای مختلف به‌منظور ارایه بهتر خدمات به مراجعات شامل افزایش ساعت حضور پزشکان کلینیک و درنتیجه پذیرش بیماران بیشتر، افزایش اتاق پزشک به‌منظور پزشکان ورودی جدید، تجهیز واحد دندانپزشکی درمانگاه با دو یونیت اطفال و بزرگ‌سال، نصب تجهیزات بینایی‌سنجی و راهاندازی ایستگاه کتاب‌خوانی در این کلینیک اجراشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، تعداد مراجعه‌کنندگان به این مرکز در شش‌ماهه اول فعالیت را بالغ‌بر ۲۵ هزار نفر و مراجعین درمانگاه عمومی در این مدت را ۷۱ هزار نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تخصص‌هایی که به‌واسطه مساعدت معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و افزایش فاکتورهای ماندگاری پزشکان در کلینیک تخصصی اضافه‌شده شامل اطفال، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراح کلیه، متخصص زنان و زایمان، جراح عمومی زن و مرد، متخصص عفونی، چشم‌پزشک، متخصص اعصاب و روان و متخصص بی‌هوشی هستند.

دارابی گفت: تا ماه گذشته در اغلب تخصص‌های یادشده یا صرفاً یک پزشک با پوشش ۱۵ روز در ماه را داشته‌ایم و یا پزشکی برای ارایه خدمت نداشتیم که در حال حاضر به‌واسطه جذب نیروی متخصص در هر تخصص حداقل دو نفر مشغول ارایه خدمت در درمانگاه تخصصی هستند و این امر باعث شده میانگین ۱۵۰ مراجعه روزانه به متخصص، در ماه جاری به ۳۰۰ نفر در روز برسد.

وی افزود: از دغدغه‌های دیگر بخش درمان پس از آتش‌سوزی بیمارستان ۱۷ شهریور، مراجعه بیماران نیازمند به ویزیت پزشک عمومی به بیمارستان شهید صادق گنجی و صرف وقت و مسافت بیشتر برای دریافت خدمات بود که با استقرار پزشک عمومی در درمانگاه تخصصی مقدار قابل‌توجه ای از این بار کاسته شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: به‌منظور کاهش مراجعه بیماران به سایر بخش‌های پاراکلینیکی مرتبط با خدمات تخصصی و کاهش هزینه‌های درمان بیماران، خدمات جانبی از قبیل نوار قلب، تست ورزش، گچ گیری، بینایی‌سنجی، جراحی و نمونه‌برداری پوست، شنوایی‌سنجی، تزریقات و مشاوره‌های اعصاب و روان از جانب بخش دولتی تأمین و در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد.

کد خبر 3859129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha