در ادامه بحران کره جنوبی انجام می شود؛

احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی

احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی

دادستان کره جنوبی امروز یکشنبه از احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری این کشور در ادامه تحقیقات مربوط به فساد «پارک گئون های» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادستان ویژه کره جنوبی در امر تحقیقات فساد «پارک گئون های» از احتمال حمله به دفتر ریاست جمهوری خبر داد.

تحقیقات در این ر ابطه که پارک گئون های، رئیس جمهور در آستانه برکناری کره جنوبی، به همراه دوست خود «چوی سون سیل» شرکت های بزرگ کره ای را مجبور به حرکت در مسیر سیاست های خود کرده اند در حال انجام است.

در همین رابطه، دادستان های ویژه کره جنوبی در حال تحقیق از چوی سون سیل دوست نزدیک و قدیمی رئیس جمهور کره جنوبی درباره اتهامات فساد مالی هستند. وی متهم است که با اعمال فشار بر شرکت‌های بزرگ کره جنوبی از آنها خواسته است تا از سیاست‌های رئیس جمهور حمایت کرده و منابع مالی را در اختیار وی قرار دهند.

دادستان ویژه کره جنوبی که در حال تحقیق درباره این پرونده است، امروز یکشنبه تاکید کرد که برای دسترسی به اسناد لازم در جریان تحقیقات، چاره‌ای جز یورش بردن به دفاتر رئیس جمهور باقی نمانده است.

این وضعیت در حالی است که کره جنوبی بار دیگر صحنه تظاهرات های خیابانی شده است.  شرکت کنندگان در شعارهای خود خواستار آن شدند تا دادگاه قانون اساسی هر چه سریعتر تکلیف خانم «پارک» را روشن کرده و وی را از مقامش برکنار کند.

بنابر این چنانچه قضات دادگاه قانون اساسی این کشور رای استیضاح «پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی در پارلمان را مورد تایید قرار دهند، او از مقامش برکنار خواهد شد و پس از دو ماه انتخابات برای برگزیدن جانشین وی انجام خواهد شد.‍‍

تصمیم به استیضاح رئیس جمهوری کره جنوبی پس از آن صورت گرفت که نیمی از ۱۲۸ نماینده عضو حزب حاکم در نهم دسامبر امسال به انجام آن رای موافق دادند و این نشان می دهد که بسیاری از اعضای حزب آماده اند تا با خروج از حزب راه را برای برکناری کامل وی از قدرت هموار کنند.

کد خبر 3859308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha