۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴

وال استریت ژورنال خبر داد؛

مذاکره غیر رسمی دولت ترامپ با پیونگ یانگ لغو شد

مذاکره غیر رسمی دولت ترامپ با پیونگ یانگ لغو شد

مذاکره بین مقامات رسمی کره شمالی و مقامات سابق دولت واشنگتن به دلیل امتناع وزارت امور خارجه آمریکا از صدور روادید برای طرف کُره ای، لغو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا از لغو مذاکرات «تراک ۱.۵» که قرار بود ظرف یکی دو هفته آینده با حضور مقامات فعلی پیونگ یانگ و مقامات سابق واشنگتن در شهر نیویورک آمریکا صورت بگیرد، خبر داد.

این مذاکرات غیر رسمی که قرار بود با حضور «چو سون هوی» نماینده وزارت امور خارجه کره شمالی در تاریخ اول و دوم ماه میلادی مارس برگزار شود، به دنبال مخالفت وزارت امور خارجه آمریکا با صدور روادید برای وی، لغو شد.

اگرچه دلیل اصلی وزارت امور خارجه آمریکا برای اتخاذ چنین تصمیمی به طور کامل مشخص نیست؛ اما اقدام کره شمالی به آزمایش موشک بالستیک در تاریخ ۱۲ ماه میلادی جاری (فوریه) و قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در مالزی رخ داد؛ می تواند از عوامل تاثیر گذار بر این تصمیم باشد.

گفتنی است که آمریکا و کره جنوبی، قتل نام را به مامورین کره شمالی نسبت می دهند.

ترامپ پیشتر در مصاحبه با رویترز، وضعیتی که به آزمایش موشکی پیونگ یانگ ختم شد، بسیار خطرناک توصیف کرد. وی در عین حال امکان دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را در آینده دور بعید ندانست.

کد خبر 3916492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha