۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳

وزیر نفت:

صادرات ۲ برابری نفت ایران/ تولید گاز در پارس جنوبی افزایش می یابد

صادرات ۲ برابری نفت ایران/ تولید گاز در پارس جنوبی افزایش می یابد

رشت-وزیر نفت با اشاره به افزایش دو برابری صادرات نفت ایران از افزایش تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت:در سال ۹۶ شاهد پیشی گرفتن تولید ایران در پارس جنوبی از کشور قطر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن نامدار زنگنه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که پیش ازظهر سه شنبه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شدبا اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد توسعه و ایجاد زندگی مرفه و پایدار برای مردم است.

وی مردمی کردن اقتصاد، درون زایی، برون زایی، عدالت محوری و دانش بنیان بودن را پنج محوری دانست که اقتصاد مقاومتی بر مبنای آن تحقق می یابد و افزود: همه باید برای تحقق این اقتصاد در سطح جامعه تلاش کنند.

ضرورت تدوین برنامه ۱۵ ساله برای افزایش درآمد گیلان

وزیر نفت با تأکید بر وجود زیرساخت های مطلوب در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان، خاطرنشان کرد: بندر کاسپین یک نمونه از این زیرساخت های برون گرا برای استان گیلان محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تدوین برنامه ۱۵ ساله برای افزایش چند برابری درآمد گیلان ضروری است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل این استان، گیلان باید بیش از سایر نقاط کشور درآمد تولید سرانه داشته باشد.

زنگنه با بیان اینکه خوشبختانه شاهد رونق حوزه صنعت در گیلان هستیم، تأکید کرد: با توجه به پتانسیل استان در حوزه گردشگری، این حوزه نیز می تواند به عنوان یک عامل برای افزایش درآمد تولید سرانه شود.

وی در ادامه کشاورزی را یکی از شاخص ها مهم در گیلان برشمرد و اظهار کرد: علاوه برکشاورزی باید به توسعه صنعت گردشگری نیز در استان توجه شود.

وزیر نفت به راه اندازی واحدهای پتروشیمی در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل دسترسی آسان استان های گیلان، مازندران، گلستان به آب این استان ها قابلیت راه اندازی واحدهای پتروشیمی را دارند.

وی با بیان اینکه سایت نفتی سردار جنگل در شهرستان رودسر یک نمونه بارز از این موضوع است، گفت: این واحد یک میلیارد دلاری سبب ایجاد اشتغال زنجیره ای شده که باید توجه ویژه به این حوزه شود.

به گفته این مسئول برای اجرای چنین طرح هایی نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم که اگر کار از پیشرفت ۲۵ درصدی برخوردار شود در ادامه مسیر از فاینانس و حمایت دولت بهره مند خواهد شد.

افزایش دوبرابری صادرات نفت از ایران

زنگنه به برخی از اقدامات انجام شده وزارت نفت در حوزه نفتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: با روندی که در حال حاضر وجود دارد در سال ۹۶ شاهد پیشی گرفتن تولید ایران در پارس جنوبی از کشور قطر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تولیدات ما در زمینه پتروشیمی با افزایش روبه رو بوده است، تصریح کرد: این افزایش به میزان شش میلیون دلار است.

وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه امسال شاهد رکورد زنی در اسفند ماه با سه میلیون بشکه صادرات بوده ایم  گفت: این درحالی است که قبل از برجام صادرات در این حوزه به حدود یک میلیون بشکه در روز می رسید.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین شاهد افزایش دوبرابری در صادرات نفت از ایران هستیم، یادآورشد: یک نوید دیگر اینکه تاپایان سال جاری اولین بنزین از پالایشگاه خلیج فارس تولید می شود.

کد خبر 3925965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha