۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۳۸

روزهای کم‌فروغ بلند قامتان همدانی؛

والیبال همدان پشت تور مشکلات/یک سالن برای ۵۰۰۰ نفر

والیبال همدان پشت تور مشکلات/یک سالن برای ۵۰۰۰ نفر

همدان- رشته والیبال در همدان با داشتن جامعه‌ای بیش از ۵۰۰۰ نفر در مرکز استان، تنها یک سالن ورزشی در اختیار دارد که جوابگوی نیازهای این هیئت نیست.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: پس از درخشش تیم ملی والیبال ایران با ولاسکو مربی آرژانتینی خود و قهرمانی در آسیا و حضور در المپیک روند محبوبیت این رشته ورزشی در ایران بسیار بالا گرفت و تب علاقه‌مندان به این رشته ورزشی روزبه‌روز بیشتر شد به طوری که بیراه نیست اگر بگوییم بعد از رشته‌هایی نظیر فوتبال و کشتی والیبال جزو رشته محبوب و بسیار پرطرفدار در ایران است.

همدان نیز در رشته والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حضور بازیکنانی ملی‌پوش نظیر آرمین تشکری و بازیکنان دیگری که در تیم‌های مختلف والیبال کشورمان بازی می‌کنند نشان می‌دهد که ظرفیت و پتانسیل بالایی در جوانان همدانی وجود دارد.

بی‌تفاوتی مسئولان حذف تیم والیبال اتحاد جوان همدان را رقم زد

اما امسال در سایه بی‌تفاوتی مسئولان رده‌بالای استان حذف شدن تلخ تیم والیبال اتحاد جوان کام والیبال استان‌همدان را تلخ کرد اما  علاقه‌مندان و عاشقان این رشته ورزشی می‌توانند والیبال استان‌همدان را که درگذشته آوازه خوبی داشته به‌روزهای خوبش بازگردانند که این امر مستلزم حمایت مسئولان است.

همدان می‌تواند در بالاترین سطح والیبال کشور تیم داشته باشد که این امر به‌طورقطع دور از دسترس نخواهد بود.

متأسفانه همدان با داشتن این تعداد علاقه‌مندان و پتانسیل فقر مربی دارد و تعداد مربیان رده‌بالای استان در کنار داوران، زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین نیست و باید تحولی در علم والیبال همدان به وجود بیاید و مربیان بادانش روز دنیا در همدان کار کنند تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک صادرکننده مربی به سایر استان‌ها باشیم و داوران این استان در لیگ‌های مختلف والیبال قضاوت کنند.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره وضعیت هیئت والیبال استان‌همدان اظهارداشت: شروع کار بنده در این هیئت با یکسری کارهای عمرانی در سالن فردوسی همدان آغاز شد و سعی کردم به وضعیت سالن فردوسی همدان که مختص رشته والیبال است سر و سامان دهم و حتی از ارتباطات شخصی هم برای این موضوع استفاده کردم.

سالن فردوسی همدان عمر مفید خود را سپری کرده است

کریم ملکی افزود: متأسفانه سالن فردوسی همدان عمر مفید خود را سپری کرده و فرسوده شده و برق‌کشی آن نیز از بین رفته ولی چون مرکز شهر است و از همه‌جا دسترسی دارد به‌عنوان خانه والیبال در نظر گرفته‌ شده اما این سالن جوابگوی نیاز والیبال همدان نیست.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان بابیان اینکه یکی از مشکلات اصلی نبود فضای مناسب است، گفت: سالن فردوسی به درد تمرینات مسابقات می‌خورد و برای برگزاری مسابقات به‌هیچ‌وجه مناسب نیست.

وی با بیان اینکه این سالن به دلیل ابعادی کوچک و قدمت بالا و فرسودگی در شان والیبال همدان نیست، عنوان کرد: سالن ابن‌سینای همدان برای برگزاری مسابقات ازنظر تعداد جایگاه هواداران و سایر مسائل برای والیبال مناسب‌تر است.

تغییر ۹۰ درصد ترکیب هیئت‌رئیسه والیبال استان‌همدان

وی بابیان اینکه انتخاب هیئت‌رئیسه والیبال استان با دقت خاصی صورت گرفته است، عنوان کرد: برای انتخاب هیئت‌رئیس عجله‌ نکردیم و بدون حب و بغض این انتخاب‌ها را انجام دادیم که خوشبختانه اعتماد عمومی و خوبی پنیز به دست آوردیم.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد ترکیب هیئت‌رئیسه گذشته تغییر یافت و یک‌خانه تکانی اساسی درون هیئت والیبال استان ایجاد شد.

ملکی بابیان اینکه همدلی و اتحاد خوبی در خانواده والیبال استان همدان ایجادشده است، گفت: خوشبختانه والیبالی‌های استان و پیشکسوتان و نونهالان و نوجوانان دوباره به آغوش هیئت والیبال بازگشتند.

۵۰۰۰ والیبالیست سازمان‌یافته در همدان فعالیت می‌کنند

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان با اشاره به آمار والیبالیست‌های سازمان‌یافته استان‌همدان بیان کرد: بیش از ۵ هزار نفر والیبالیست رسمی و سازمان‌یافته شده دارای بیمه ورزشی در استان‌همدان داریم که تقریباً نیمی از این افراد آقایان و نیمی بانوان هستند.

ملکی افزود: خوشبختانه شور و هیجان و نشاطی که دوباره در والیبال استان به وجود آمده نشان می‌دهد که والیبال استان‌همدان در جهت درستی قرارگرفته و حرکت می‌کند و مردم و ورزشکاران و همه خانواده والیبال به ما اعتماد کرده‌اند.

استعدادیابی و توجه به سنین پایه از سیاست‌های اصلی هیئت والیبال است

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شهرستان‌ها ملایر بعد از همدان بسیار فعال است و در رده‌های سنی مختلف فعالیت می‌کند و در همه تیم‌های ما و مسابقات انتخابی استان نفر دارند و به‌خوبی از جایگاه شهرستان خود دفاع می‌کنند که این نشان می‌دهد والیبال در ملایر ریشه دارد.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان عنوان کرد: در نهاوند نیز وضعیت خوبی حاکم است و حتی بازیکن ملی‌پوش ساحلی در این شهرستان رشد کرده است.

ملکی بابیان اینکه استعدادیابی ازجمله سیاست‌های اصلی هیئت والیبال استان‌همدان است، بیان کرد: مسئول کمیته استعدادیابی هیئت والیبال استان‌همدان فردی توانمند بوده که زیر نظر فدراسیون فعال است.

وی گفت: طی سال اخیر ۱۵ نفر در رده‌های مختلف به کمیته استعدادیابی فدراسیون معرفی شدند که این موضوع نشان می‌دهد کمیته استعدادیابی به‌خوبی فعال است.

وی بابیان اینکه نگاه هیئت والیبال استان همدان نگاه به پایه است و جشنواره مینی والیبال در دو دوره استانی و شهرستانی در همدان برگزار شد و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام شدند، گفت: یک جلسه اختصاصی نیز ویژه سنین پایه در نظر گرفته‌ شد.

نبود اسپانسر ضربه بزرگی به والیبال استان‌همدان زده است

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان با اشاره به دغدغه اصلی والیبال استان همدان گفت: متأسفانه نبود اسپانسر و یک تیم مشخص در همدان باعث شده تمام بچه‌های مستعد والیبال استان که توانایی بازی در سطح یک والیبال را دارند به علت اینکه تیمی در همدان نداریم در سایر شهرستان‌ها بازی کنند.

ملکی عنوان کرد: همدان با والیبالش می‌تواند در بالاترین سطح حرف برای گفتن داشته باشد اما متأسفانه نبود اسپانسر و تیم، والیبالیست‌های همدانی را مجبور به رفتن از استان کرده که ما با نگاهی که در پایه داریم می‌خواهیم در زیرگروه و دسته یک با هر کیفیت از بازیکنان بومی استفاده کنیم چون هم برای استان ماندگار خواهد بود و هم‌بار مالی کمتری خواهد داشت.

همدان فقر مربی و داور والیبال دارد

وی بابیان اینکه همدان فقر مربی و داور والیبال دارد، گفت: تنها دو مربی در استان همدان وجود دارند که می‌توانند در کنار تیمی حضور پیدا کنند و متاسفانه همدان فقر مربی و داور والیبال دارد.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان بابیان اینکه همدان متأسفانه حتی یک نماینده در بین داوران سطح کشور ندارد، گفت: ما حتی یک مربی نداریم که در خارج از استان مربیگری کند که تمام این مسائل به دلیل رکود والیبال استان و تنگ‌نظری‌هایی است که وجود داشته است.

ملکی بابیان اینکه به دنبال پرورش داور و مربی هستیم، عنوان کرد: چندی پیش در مریانج کلاس مربیگری درجه ۳ برگزار شد چراکه حضور مربی و داور خوب در استان باعث پیشرفت والیبالیست‌های استان نیزخواهد شد.

رئیس هیئت والیبال استان‌همدان با اشاره به جایگاه هیئت والیبال استان‌همدان گفت: در ارزشیابی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان جزو ۱۰ هیئت برتر استان هستیم و در فدراسیون نیز در بین هیئت‌های خوب و فعال قرار داریم.

بااین تفاسیر امیدواریم والیبال استان‌همدان همچون گذشته بتواند در آسمان ورزش کشور خوش بدرخشد و نمونه‌هایی نظیر آرمین تشکری باز هم از همدان در تیم ملی بازی کنند و برگ زرینی بر افتخارات والیبال همدان باشند.

کد خبر 3928756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha