۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳

دستیار دبیر کل سازمان ملل؛

حضور۴۰کشوردرکنفرانس تهران نویدبخش همکاری جهانی برای محیط­زیست است

حضور۴۰کشوردرکنفرانس تهران نویدبخش همکاری جهانی برای محیط­زیست است

دستیار دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه حل معضل گرد و غبار نیازمند همکاری جهانی است گفت:حضور بیش از ۴۰ کشور جهان در کنفرانس گردوغبار تهران امید می دهد که این همکاری بین‌المللی میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار تهران گفت: مقابله با معضل گرد و غبار نیازمند همکاری جهانی است.

هولیانگ شو افزود: ایران دستاوردهای خوبی در مقابله با مسئله گرد و غبار داشته و دست آوردهای خوبی هم در این زمینه به دست آورده است. اقدامات در ایران انجام شده تا مناطقی که با مسئله گرد و غبار درگیر هستند امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری جهانی و تعامل بین‌المللی برای حل مسئله گرد و غبار، احیای دریاچه ارومیه در ایران را یک الگوی خوب مناسب برای مقابله با چالش های زیست محیطی دانست و تصریح کرد: مسئله گرد وغبار نه یک معضل منطقه ای، که معضلی جهانی است و این مسئله نیازمند تصمیم گیری و همکاری جهانی است تا به دستاوردهای خوبی در رابطه با این معضل پیدا کردیم.

دستیار دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد: امید است همکاری های بین‌المللی در این رابطه اثرات خوب به دنبال داشته باشند، مذاکرات درباره معضل گردو غبار می تواند راهکارهای مناسبی را در اختیار کشورها قرار دهد. همه تمدن ها باید نقش خود را ایفا کنند و مسائلی مثل طوفان های گرد و غبار که بخشی از برنامه های سازمان ملل متحد به آنها معطوف است در سند ۲۰۳۰ حمایت شده تا همکاری ها را در این راستا تقویت کند.

هولیانگ شو اظهار داشت: چالش های زیست محیطی، مرزها را پشت سر می گذارند و وابسته به همکاری بین‌المللی هستند. حضور بیش از ۴۰ کشوردراین رویداد به ما امید می دهد که این همکاری بین‌المللی میسر می شود و اینجا لازم است تأکید کنم و مطمئن باشید که سازمان ملل خود را در این راستا متعهد می داد تا برای دستیابی به راه حل های علمی همیشه آماده است تا از همه کشورهای منطقه مثل گذشته حمایت کند و این حمایت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4020540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha