۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۲۴

رئیس شبکه بهداشت دیر:

۹۰ درصد ساختمان‌های مراکز و خانه‌های بهداشت دیر نوسازی شد

 ۹۰ درصد ساختمان‌های مراکز و خانه‌های بهداشت دیر نوسازی شد

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۹۰ درصد ساختمان‌های مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان دیر نوسازی و تعمیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی عصر چهارشنبه در نشست بررسی شاخص‌ها و عمکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: طرح تحول سلامت یکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده در تاریخ سلامت کشور است که دستاوردهای خوبی به همراه داشته است و باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

وی افزود: در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در همین راستا اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام شده است که به راحتی می‌توان با یک مقایسه نسبت به قبل از اجرای طرح، از برکات و اهمیت آن آگاه شد.

آخوندی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت تنها هدف ما نیست، اضافه کرد: طرح تحول باید به بستری برای توسعه سلامت تبدیل شود و امیدواریم بتوانیم شاخص‌های سلامت جامعه را در سطح استاندارد ارتقا دهیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت اظهار کرد: از مهمترین دستواردهای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت ، الکترونیک کردن پرونده سلامت خانوار بوده که در سامانه یکپارچه  بهداشت«سیب» طراحی و اجرا شده است و تمامی اطلاعات سلامت جمعیت ساکن اهم از ایرانی و غیر ایرانی شناسایی و در سامانه سیب ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول کارشناسان تغذیه و روانشناسان بالینی نیز در کنار مراقبین سلامت قرار گرفتند و خدمات مشاوره‌ای تغذیه و بهداشت روان به جمعیت تحت پوشش ارایه می‌دهند.

آخوندی ادامه داد: در طرح تحول سلامت خدماتی دیگر از قبیل خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، مراقبت‌ها، مشاوره‌های در زمینه دیابت و فشار خون، سلامت روان و تغذیه به صورت رایگان به همه گروه‌های سنی ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: احداث مراکز سلامت دهان و دندان و کلینیک سیار دندانپزشکی و ارایه خدمات رایگان ندانپزشکی به گروه‌های هدف از دیگر موارد اجرای طرح تحول سلامت است.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در حال حاضر ۶۹۱ بیمار دیابتی و هزار و ۳۰۰ بیمار فشارخونی شناسایی شده است که توسط پزشک و مراقبین سلامت، مراقبت و از بسته‌های خدمتی طرح تحول سلامت بهره‎‌مند می‌شوند.

آخوندی به توسعه آزمایشگاه تشخیص طبی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز اشاره کرد و گفت: با تامین تجهیزات و خرید دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی بیش از ۶۰ کد آزمایشگاهی در آزمایشگاه تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر انجام می‌شود.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت این شهرستان گفت: در زمینه زیرساخت‌های بهداشت و درمان به نقطه مطلوبی رسیده ایم و بالای ۹۰ درصد ساختمان‌های مراکز و خانه‌های بهداشت  شهرستان نوسازی و تعمیر شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با استقرار خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی، سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی افزایش یافته است و همین مسئله محرک افزایش تقاضا خدمات بهداشتی شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر پازسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت ، تمامی تجهیزات مورد نیاز خانه‌های بهداشت اعم از اداری، زیستی و فنی طبق استاندارد وزارت‌خانه خریداری و تامین شده است و به صورت روتین نیز وضعیت آنها مورد سنجش و بازدید قرار می‌گیرد.

کد خبر 4146198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha