۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸

رئیس پلیس آگاهی گلستان:

جرائم خرد سرقت در گلستان ۵ درصد افزایش داشته است

جرائم خرد سرقت در گلستان ۵ درصد افزایش داشته است

گرگان- رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه جرائم خرد در گلستان پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مروتی عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال جرائم خرد  سرقت در گلستان پنج درصد افزایش داشته است که این جرائم سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

مجتبی مروتی افزود: در همین راستا امسال جرائم کیف قاپی ۴۵ درصد کاهش یافته است و میزان کشفیات در این حوزه رشد ۳۹ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در همین مدت سرقت مغازه در استان یک درصد افزایش وقوع نسبت به سال قبل داشته و ۱۸ درصد افزایش کشف در این حوزه اتفاق افتاده است.

مروتی ادامه داد: در بحث سرقت خودور حدود پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش وقوع داشته‌ایم که ۱۰۶ درصد این جرائم منجر به کشف شده است و این یعنی به ازای هر۱۰۰ خودوری سرقتی ۶ خودور بیشتر کشف شده که این عدد متعلق به استان گلستان نیست و در استان‌های دیگر سرقت انجام شده است.

وی افزود: طی مدت ۱۱ ماهه امسال ۹۲ درصد از سرقت‌های موتورسیکلت‌ها کشف شده است و ۹ درصد کاهش وقوع سرقت در این حوزه اتفاق افتاده است که در مجموع چهار درصد افزایش کشف در استان داشته‌ایم.

مروتی در ادامه افزود: در حوزه سرقت احشام که به نوعی کالای استراتژیک در استان محسوب می‌شود، یک درصد کاهش وقوع جرم اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش کشف داشته و در مجموع ۷۴ درصد از کل احشام سرقتی کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: سرقت‌های عنف هم در این مدت دو درصد کاهش وقوع داشته است و ۸۲ درصد همه جرائم این حوزه کشف شده که ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه جعل اسناد کاهش پنج درصدی را شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش کشف در این حوزه صورت گرفته و در مجموع کل جرائم جعل اسناد کشف ۷۲ درصدی داشته است.

مروتی افزود: طی مدت ۱۱ ماهه امسال جرائم کلاهبرداری ۴۵ درصد کاهش وقوع داشته است ولی کشف آن نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و در مجموع ۹۵ درصد همه سرقت‌ها در این حوزه منجر به کشف شده است.

وی در رابطه با کشف قتل‌های رخ داده در استان گلستان گفت: در این مدت ۹۵ درصد هم قتل‌های استان کشف شده‌اند و ۲۲ درصد نسبت به پارسال در این زمینه رشد کشف داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این که از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، تعداد یک‌هزار و ۱۲۲ نفر در رابطه با سرقت دستگیر شده اند، گفت: در همین مدت در حوزه جرائم جنائی ۱۰۶ نفر، جعل و کلاهبرداری ۴۱۴نفر، سه هزار و ۷۰۰ نفر در رابطه با قاچاق کالا دستگیر شده‌اند.

مروتی در ادامه از برخورد با فروشندگان مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال سخن گفت و افزود: در همین راستا و با نظارت های پی در پی پلیس آگاهی حدود ۸۵ هزار مواد محترقه از سطح استان کشف و ضبط شده است.

به گفته این مقام مسئول در حوزه آگاهی استان چندی پیش نیز فردی با نام (رضا. م) که پس از قتل یکی از شهروندان سال‌ها به خارج از کشور متورای شده بود، شناسایی و به کشور بازگردانده شد که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در پایان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و خریدهای آخر سال شهروندان سعی کنند به جای استفاده از پول نقد از عابر بانک ها استفاده کنند.

وی افزود: چنانچه شهروندان قصد سفر دارند، سعی کنند اشیاء قیمتی و اسناد خود را در منزل نگهداری نکنند و آنها را نزد اشخاص امین یا در مکان‌های امنی چون صندوق امانات بگذارند.

کد خبر 4240680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha